آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۵۷۶۰
هنر و ادبیات
۸

خبر

جکی چان و اسکورسیزی در سینما ساحلی کن

14 فیلم به عنوان آثار نمایشی در بخش «Cinéma de la Plage» هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، این آثار سینمایی که در ساحل کن و در نزدیکی کاخ جشنواره به صورت رایگان برای عموم مردم و در پرده بزرگ 25 متری به نمایش گذاشته می شود، شامل «رگ یابی» (1995) ساخته «دنی بویل»، «#من هم» (2024) به کارگردانی «جودیت گودرش»، «سیلکس و سیتی» (2024) ساخته «ژان پل گیگ» و «ژولین برژو»، «روش من» (2024) به کارگردانی «تیری تستون» با همکاری «لیزا آزوئلوس»، «پس از ساعات اداری» (1985) ساخته «مارتین اسکورسیزی»، «ترانسمیتسوا» (2024) ساخته «دنیل برمن»، «روزهای افتخار» (2006) به کارگردانی «رشید بوشارب»، «حکایت دریای زمین» (2006) ساخته «گورو میازاکی»، «پورکو روسو» (1992) از «هایائو میازاکی»، «تبعیدشدگان» (2004) ساخته «تونی گاتلیف»، «اسلوکام و من» (2024) ساخته «ژان فرانسوا لاگویونی»، «شمشیر خدایان 2: عملیات کاندور» (1991) به کارگردانی «جکی چان»، «نه ملکه» (2000) از «فابیان بیلینسکی» و «فانتوم از بهشت» (1974) ساخته «برایان دی پالما» می شود.بخش «Cinéma de la Plage» یا سینمای ساحلی که از سال 2011 برگزار می شود، شامل نمایش گلچینی از آثار قدیمی و جدید سینما برای مخاطبان عمومی جشنواره است.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن قرار است از 14 تا 25 مه 2024 (25 اردیبهشت ماه تا 5 خردادماه) برگزار شود.

نقد و بررسی «آبادانی ها» با حضور جیرانی و روحانی

نسخه اصلاح و مرمت شده فیلم سینمایی «آبادانی ها» ساخته کیانوش عیاری در موزه سینما نمایش داده می شود.

موزه سینما با همکاری فیلمخانه ملی ایران نسخه اصلاح و مرمت شده فیلم سینمایی «آبادانی ها» را نمایش می دهد.

این فیلم ساعت 17 روز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه در سالن فردوس موزه سینما نمایش داده می شود و بعد از نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی این اثر با حضور فریدون جیرانی، امید روحانی، دکتر رضا رضایی و دکتر امید رضایی برگزار می شود.

در نمایش و جلسه نقد و بررسی این فیلم «کیانوش عیاری» سازنده این اثر در کنار علاقه مندان حضور خواهد داشت.

مدیریت نشست برعهده محمود گبرلو منتقد سینماست.

سعید پورصمیمی، حسن رضایی، بهروز رضوی، سعید شیخ زاده، افسانه محمدی، وحید شیخ زاده و... در این فیلم نقش آفرینی دارند.خلاصه فیلم: اتومبیل یک مهاجر جنگی مقیم تهران به سرقت برده می شود. او همراه پسرش جست وجویی ناامیدکننده را برای یافتن تنها دارایی اش آغاز می کنند. در این بین او با مردی آشنا می شود به اقتضای حرفه اش می تواند وی را در ردیابی اتومبیل مسروقه کمک کند. طی این جست وجو «برنا» پسر مرد نیز در پی یافتن عینک گمشده اش است. جست وجوی همزمان پدر و پسر مسائلی را ایجاد می کند...

ورود در این برنامه برای علاقه مندان آزاد است.