آرشیو دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۷۷
اخبار کشور
۲

خبر

خلجی: دانشگاه های آمریکا پادگانی شده اند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: شاهد پادگانی کردن دانشگاه ها و برخوردهای خشن در آمریکا هستیم، آن هم برای جمعی که تروریست نبوده و آشوبی به پا نمی کنند بلکه دانشجو و فرهیخته هستند.

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت درخصوص جنبش دانشجویی آمریکا و برخورد دوگانه و ضدحقوق بشری دولت این کشور با آنان، گفت: این اتفاقی که در آمریکا در حال رخ دادن است واقعیت آمریکا است؛ یعنی واقعیت آمریکا آن چیزی نبود که تبلیغ می کردند، بلکه واقعیت آمریکا و اساسا نگاه غرب به مسائل آزادی بیان و حقوق بشر و آزادی اندیشه، واقعیت آن چیزی است که در حال حاضر شاهد هستیم.

وی افزود: تا به حال چیزی که نمایش داده می شد بیشتر تصویری از آمریکا بود در حالی که این واقعیت آمریکا است که در حال حاضر و در برخورد با دانشجویان معترض دیده می شود که صحنه های درس آموزی است؛ یعنی تمام اتفاقاتی که در تمام دهه های گذشته کشورهای مستقل به آن بهانه و واسطه، محل تهاجم و فشار قرار می دادند، در حال حاضر یک جا و ظرف چند روز در آنجا به نمایش گذاشته می شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت بیان کرد: در واقع شاهد پادگانی شدن دانشگاه ها و برخوردهای خشن، آن هم برای جمعی که تروریست نبوده و آشوبی به پا نمی کنند، بلکه یک جمع فرهیخته دانشجویی یا اساتید دانشگاهی در دفاع از حقوق انسانی و آزادی در آنجا تجمع مسالمت آمیز کردند و بدون آنکه سخن رکیک بزنند یا خشونتی به خرج می دهند، فقط تجمع کردند، اما شاهد هستیم که چه لشکرکشی علیه آنان انجام دادند و الان مدتی است که نیروی پلیس، نیروی ضدشورش، نیروهای سرکوب و واقعیت آ مریکای الان را نشان می دهند.

به گزارش مهر، خلجی تاکید کرد: اینها بیشتر یک درس است و امیدوارم رسانه ها بتوانند این موارد را خوب پردازش کنند و واقعیت ها را نشان دهند و امیدوارم شرایطی ایجاد شود که دیگر آمریکایی ها و غربی ها جرات نکنند در مورد حقوق انسان، حقوق بشر و آزادی بیان مدعی باشند و باید این اتفاق رخ دهد.

ولایتی: رژیم صهیونیستی رفتنی است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: رژیم صهیونیستی رفتنی است. سیاستمدار فلسطینی و متفکر جهان عرب با مشاور رهبری در امور بین الملل دیدار کرد و دو طرف در مورد تحولات منطقه و جنگ غزه به بحث و گفت وگو پرداختند.

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به منیر شفیق از تلاش های بیش از سه ربع قرن وی در دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین و مبارزه علیه رژیم صهیونستی تقدیر و تشکر کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در این دیدار پیروزی های اخیر مقاومت و مردم غزه را تبریک گفت و تاکید کرد: مردم غزه و فلسطین به جهان ثابت کردند که با ایستادگی و مقاومت می توان بر ظلم پیروز شد و ما امروز نتیجه این صبر و شجاعت مردم غزه را می بینیم. ولایتی خاطرنشان کرد: امروز جهان شاهد جنایات و ظلم رژیم صهیونیستی نسبت به مردم بی دفاع غزه بود و موج بیداری در وجدان های آگاه و بیدار در مقابله با این غده سرطانی بیدار شد و از نشانه های آن افول تدریجی رژیم و تظاهرات دانشجویان آمریکایی و اروپایی و سایر دانشجویان و آزادی خواهان در سراسر جهان علیه اقدامات و جنایات رژیم سفاک صهیونیستی می باشد. وی افزود: رژیم صهیونیستی رفتنی است و ملت شجاع فلسطین پیروز خواهد شد.

منیر شفیق نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با ولایتی از حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از آرمان های فلسطین تشکر کرد.

سیاستمدار فلسطینی گفت: ما امروز شاهد شکل گیری یک نظام جدید در دنیا هستیم و باید نقش خود را در این نظم جدید پررنگ تر ایفا کنیم. ایران در این نظم جدید نقش مهمی خواهد داشت. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه در دفاع از فلسطین پیشقدم بوده است و امام خمینی(ره) اولین شخصیتی بود که دفاع از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی در جهان اسلام را به صورت جدی پایه گذاری کرد و بعد از ایشان نیز حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای راه ایشان را در حمایت از آرمان های فلسطین و قدس شریف و مبارزه با رژیم صهیونیستی ادامه دادند. منیر شفیق افزود: اکنون وارد مرحله جدیدی شده ایم که از یکسو عملیات بزرگ طوفان الاقصی و از سوی دیگر وعده صادق نقشه های ظالمانه رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آنها را بر هم زد، جهان اسلام با فداکاری فلسطینیان و حمایت کشورهای بزرگ و تعیین کننده منطقه و موثر در جهان به رهبری جمهوری اسلامی ایران و تدابیر افتخار آمیز مقام معظم رهبری موازنه جدیدی را شکل داده که هیمنه کشورهای پس مانده از استعمار را شکسته است و قطعا پیروزی نهائی با فلسطینیان با همراهی شجاعانه و تاریخی جبهه مقاومت خواهد بود. جهان دیگر جهانی نیست که آمریکا و فرانسه در آن حکومت کنند، امروز جهان هم تغییر کرده است، آمریکا قدرت و هیمنه خودش را از دست داده است و به شدت تضعیف شده است.

به گزارش مهر، وی خاطرنشان کرد: این جنگ اثبات کرد فلسطینیان قوی هستند، ملت فلسطین همه آماده جانفشانی هستند و یک جبهه و یک محور بزرگ و قوی به وجود آمده است و ایران در آن نقش اساسی دارد.