آرشیو دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۶۰۰۸
ورزش
۳۱

خبر

اطلاعیه درباره پرونده دلالی

دنیای اقتصاد : کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اطلاعیه ای صادر و درباره روند رسیدگی به پرونده دلالی توضیحاتی ارائه کرد. در این اطلاعیه آمده است: «تحقیقات پیرامون پرونده مطروحه که به سال1400 مربوط می شود، در هماهنگی کامل با نهادهای ذی ربط و مراجع ذی صلاح در کمیته اخلاق فدراسیون در حال رسیدگی بوده و تشریفات مرتبط در دایره تحقیقات تا تعیین تکلیف پرونده و مستند به قوانین و کدهای اخلاقی فدراسیون بین المللی فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا و آیین نامه اخلاقی فدراسیون فوتبال ادامه خواهد داشت.»

این در حالی است که روز گذشته برخی رسانه ها اخباری منتشر کردند مبنی بر اینکه پای چند مدیر فوتبالی سرشناس، چند مدیر ارشد فدراسیون فوتبال و چندین فعال رسانه ای به یک پرونده فساد بزرگ باز شده است. گویا مقدار رشوه جابه جا شده زیاد است و می تواند شوکی بزرگ به فوتبال ایران وارد کند

استقلالی ها در لیگ قهرمانان اروپا؟

دنیای اقتصاد : در هفته پایانی لیگ برتر قبرس دو تیم 72امتیازی آپوئل و لارناکا رودرروی هم قرار گرفتند و این بازی با تساوی یک-یک به پایان رسید اما جام قهرمانی به تیم ریکاردو ساپینتو رسید؛ به این خاطر که در بازی های رودررو تیم آپوئل بهتر عمل کرده بود. سعید مهری، هافبک پیشین استقلال هم که نیم فصل به قبرس رفت، در این بازی فرصت بازی پیدا نکرد؛ اما در لیست تیمش حضور داشت تا اولین قهرمانی خود خارج از ایران را تجربه کند. این بیست و نهمین قهرمانی تیم آپوئل در لیگ برتر قبرس بود. تیم آپوئل که با این نتیجه جواز حضور در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا برای فصل بعد را به دست آورد، بعد از 5سال به جام قهرمانی لیگ رسید. آن هم تحت هدایت ساپینتوی پرتغالی که سال گذشته با استقلال از کسب قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی ناکام ماند.

سی وششمی هم به دست آمد

دنیای اقتصاد : هفته گذشته پس از پیروزی مقابل کادیز و شکست بارسلونا مقابل ژیرونا، رئال مادرید برای سی وششمین بار قهرمان لالیگا شد. با توجه به حساسیت بالای جدال با بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان، رئال مادرید جشن قهرمانی را به این هفته موکول کرد تا با خیالی آسوده به شادی و خوشحالی در کنار هواداران خود بپردازد. البته مادریدی ها پس از برتری چهار گله برابر گرانادا به احترام هواداران تیم میزبان که به دسته پایین تر سقوط کردند، ترجیح دادند تا در ورزشگاه مراسمی برگزار نکنند و به همین دلیل پس از عکس یادگاری تیم به همراه جام، به پایکوبی در خیابان های مادرید پرداختند. در این بین ژست معروف کارلو آنچلوتی با سیگار برگ که پس از دبل دو فصل قبل بسیار معروف شده بود، یک بار دیگر توسط مربی ایتالیایی تکرار و سوژه عکاس ها شد!