میزان بلوغ و لقاح آزمایشگاهی تخمک ژرمینال وزیکول همراه یا بدون سلول کومولوس پس از انجماد شیشه ای در موش نژاد BDF1

پیام:
چکیده:
مقدمه
بهبود میزان حاملگی با استفاده از روش های انجمادی تخمک ها به عنوان عاملی مهم، به پیشرفت فناوری باروری آزمایشگاهی (ART) Assisted Reproductive Technology کمک می کند. انجماد شیشه ای یک روند فیزیکی است که در طی آن محلول غلیظ ضدیخ پس از قرار گرفتن در سرمای زیاد بدون تشکیل کریستال یخ در سلول های زنده به حالت شیشه ای تبدیل می شود.
هدف
ارزیابی زنده ماندن، بلوغ آزمایشگاهی و بدنبال آن قدرت تکوین تخمک مرحله ژرمینال وزیکول(GV) پس از انجماد شیشه ای یک و چند مرحله ای
مواد و روش ها
تخمک مرحله ی ژرمینال وزیکول با و بدون سلول های کومولوس در محلول انجماد شیشه ای شامل 30 درصد(V/V) اتیلن گلیکول، 18 درصد(W/V) فایکول 70و 3/0 مولار به روش یک وچند مرحله ای منجمد شدند. پس از انجماد و قرار دادن در داخل نیتروژن مایع، تخمک ها ذوب و دو مرتبه در داخل محیط کشت شستشو داده شدند. میزان زنده ماندن تخمک ها، بلوغ تخمک و رسیدن آن به مرحله متافاز 2، لقاح و تکوین جنین به مرحله ی دو سلولی بعد از انجماد- ذوب درخارج بدن(In vitro) مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج
میزان زنده ماندن، بلوغ تخمک به مرحله متافاز 2، لقاح و میزان تشکیل جنین دو سلولی در روش انجماد شیشسه ای چند مرحله ای به طور معنی دار (P<0.05) نسبت به روش انجماد شیشه ای یک مرحله ای بالاتر بود.
نتیجه گیری
تخمک های مرحله ی ژرمینال وزیکول منجمد شده با سلول های کومولوس و همچنین روش انجماد شیشه ای چند مرحله ای نسبت به تخمک مرحله ی ژرمینال وزیکول بدون سلول های کومولوس و روش انجماد شیشه ای یک مرحله ای اثر مثبتی بر میزان بلوغ(Maturation rate) و میزان تکوین جنین(Development rate)
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p1001521 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!