روش شناسی تعیین تعرفه و چالش های آن: نگاهی بر چگونگی استفاده از مقیاس ارزش های نسبی مبتنی بر صرف منابع، در تعیین نرخ پرداخت به پزشکان

پیام:
چکیده:
اواخر دهه70 و ابتدای دهه80 نگرانی سیاستگذاران و پژوهشگران بخش سلامت آمریکا در مورد محدودیت های سیستم پرداخت مورد استفاده مدیکیر، برای پرداخت به پزشکان زیاد شد. سیاستگذاران ارایه مدلی جایگزین را به عنوان ابزاری بالقوه برای محاسبه میزان پرداخت بابت خدمات ارایه شده توسط پزشکان می دانستند. به این دلیل در سال 1988م. گروهی از اقتصاددانان سلامت و محققان دانشگاه هاروارد با مطالعه منابع مورد استفاده در ارایه مراقبت های پزشکی به طراحی روشی برای تعیین ارزش کار ارزیابی شده برای هر خدمت و به ارایه شیوه ای جهت گسترش این مدل پرداختند. محققان این مطالعه را در سه مرحله انجام داده و برای محاسبه میزان پرداخت منطقی به پزشکان بر اساس منابع صرف شده توسط آنان، به ارائه واحدهای ارزش نسبی برای کدهای خدمات مختلف پرداختند. این روش که “RBRVS” نامیده می شود، به عنوان مبنای محاسبه تعرفه و پرداخت به پزشکان استقرار یافت. با توجه به اهمیت روش های تدوین تعرفه و چگونگی تعیین و میزان نرخ خدمات سلامت و توجه به این امر که نظام تعرفه ای کشور بر اساس مطالعات انجام شده در کشور آمریکا طراحی شده است، این مقاله به بیان چگونگی محاسبه ارزش های نسبی و تدوین تعرفه بر اساس آن در کشور آمریکا پرداخته است. بخش عمده این مقاله تلخیص و تلفیقی از یازده مقاله مهم و مرتبط است که در آنها به طور اختصاصی به روش شناسی تعیین تعرفه بر مبنای روش “RBRVS” در کشور آمریکا پرداخته شده است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
18
لینک کوتاه:
magiran.com/p1002121 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!