انواع یادگیری الکترونیکی و شکلهای مختلف تعامل درآن

پیام:
چکیده:
یادگیری الکترونیکی به عنوان یکی از نسل های نوظهور آموزش از راه دور، به سرعت در اکثر نظام های آموزشی رشد و گسترش یافته است؛ اما علیرغم این رشد سریع، هنوز هم برخی موضوعات و ابهامات پیرامون آن وجود دارد، برخی از این موضوعات شامل: عدم وجود تعریفی روشن و مورد توافق از یادگیری الکترونیکی، مشخص نبودن گونه ها یا انواع یادگیری الکترونیکی و در نهایت در دسترس نبودن یک دسته بندی دقیق و مورد توافق از شکل های مختلف تعامل در یادگیری الکترونیکی، می باشد.
در این مقاله، نویسنده با بهره گیری از روش مطالعات نظری کوشیده است تا به موضوعات یادشده فوق، پاسخی روشن و دقیق دهد؛ ابتدا تعاریف مختلف موجود در زمینه یادگیری الکترونیکی را مطرح و نقایص آنها را تبیین و سپس تعریفی کامل و جامع که مورد توافق اکثر متخصصان باشد، ارائه؛ سپس، گونه های متنوع یادگیری الکترونیکی را معرفی و توضیح داده؛ و در نهایت شکل های مختلف تعامل در یادگیری الکترونیکی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. به عقیده نویسنده، مطالعه این مقاله می تواند افق جدیدی را در زمینه یادگیری الکترونیکی پیش روی متخصصان و دست اندرکاران مربوطه، بگشاید؛ از این رو خواندن آنرا به همه دست اندرکاران و علاقه مندان توصیه می کند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
11
لینک کوتاه:
magiran.com/p1009732 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!