حمایت: اصلی ترین نیاز بیماران مبتلا به سرطان در زمان مواجهه با تشخیص بیماری

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف

سرطان یکی از بیماری های شایع و در حال گسترش می باشد به طوری که آمارها نشان می دهد در جهان، منطقه مدیترانه شرقی و ایران، میزان بروز آن در حال افزایش است. لذا با توجه به افزایش تعداد بیماران سرطانی و ماهیت تهدید کنندگی آن و مشکلاتی که برای بیماران و خانواده ها ایجاد می نماید، لزوم شناخت و درک نیازها و مشکلات بیماران به خصوص پس از مواجهه با تشخیص سرطان بسیار مهم و با اهمیت است و درک خواسته های بیماران به برخورد مناسب با آن ها کمک می نماید. این مطالعه با هدف تبیین درک بیماران مبتلا به سرطان از نیازهای آنان در بیمارانی که در مرحله تشخیص بیماری قرار دارند انجام شد.

مواد و روش ها

مطالعه حاضر با رویکرد کیفی و به روش تحلیل محتوی انجام شد. مشارکت کنندگان 19 نفر بیمار، پزشک، پرستار و بستگان درجه یک بیماران بودند که از بین مراجعین به بخش اونکولوژی، کلینیک فوق تخصصی سرطان و یکی از مراکز امداد بیماران سرطانی انتخاب شدند. نمونه گیری به صورت مبتنی بر هدف شروع و تا اشباع داده ها ادامه یافت. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه و یادداشت های عرصه استفاده شد. تمام مصاحبه ها ضبط و سپس کلمه به کلمه دست نویس شدند.

یافته ها

از 565 کد اولیه به دست آمده، با تحلیل داده ها چهار طبقه شامل پشتیبانی توسط خانواده و اطرافیان، ارتباط موثر کارکنان درمانی، کمک سازمان های امدادرسان و ضرورت اطلاع رسانی و آماده سازی بیمار استخراج شد. درونمایه مشترک طبقات حمایت بود که اصلی ترین نیاز بیماران مبتلا به سرطان تشخیص داده شد.

استنتاج

یافته های تحقیق نشان داد بیماران مبتلا به سرطان نیازهای زیادی پس از مواجهه با تشخیص و بیماری سرطان دارند که اولا شناخت و درک آن ها توسط کارکنان بالینی و سیاست گزاران بهداشتی و درمانی و ثانیا ضرورت حمایت همه جانبه از این بیماران، از اهمیت خاصی برخوردار است.

زبان:
فارسی
صفحات:
20 تا 30
لینک کوتاه:
magiran.com/p1022599 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!