بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان از امکانات سایت کامپیوتر دانشکده ی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
دانشجویان یکی از ارکان اصلی دانشگاه و سیستم آموزشی محسوب می شوند. رضایت مندی آن ها از امکانات آموزشی برای ایجاد انگیزه و ارتقای کیفیت آموزش اهمیت دارد. مطالعه ی حاضر در راستای شناخت وضعیت موجود و ارتقای رضایت مراجعین به سایت کامپیوتر دانشکده ی بهداشت اجرا شد.
روش بررسی
دراین تحقیق توصیفی از پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. جامعه ی آماری شامل کلیه ی دانشجویان مراجعه کننده به سایت کامپیوتر دانشکده می باشد که در سال تحصیلی 90-89 دردانشگاه مشغول به تحصیل بودند. 127نفر وارد مطالعه شدند. معیار ورود به مطالعه علاقمندی دانشجویان و تکمیل پرسشنامه با رضایت آگاهانه بود. پرسشنامه ی مورد استفاده شامل سه بخش فضای فیزیکی سایت، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و برخورد کارمندان سایت با مراجعین بوده است.
یافته ها
نتایج این بررسی نشان داد که دانشجویان به طور نسبی از نرم افزارهای کاربردی نصب شده، به روز بودن کامپیوترهاو پاسخگو بودن نرم افزارهای موجود درسایت به ترتیب با 7/82، 2/62، 8/59 درصد کاملا موافق و موافق (مجموع) بودند. ولی از لحاظ سخت افزاری دانشجویان نسبت به تعداد کامپیوتر در مجموع (5/72) درصد مخالف و کاملا مخالف بوده اند. به هر حال، در مورد به روز بودن و سرعت پردازش کامپیوترها رضایت نسبی وجود داشت.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج این مطالعه میزان رضایت کاربران و فراگیران دانشکده ی بهداشت و پیراپزشکی از سایت کامپیوتر متوسط بود. بنابراین نیاز است مسوولین در این زمینه اقدامات لازم را برای ارتقای شرایط موجود انجام دهند.
زبان:
فارسی
صفحات:
11 تا 17
لینک کوتاه:
magiran.com/p1025495 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!