بررسی تاثیرات تطابق ادراکی در همکاری های مشترک بازاریابی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقاله حاضر «بررسی تاثیرات تطابق ادراکی در همکاری های مشترک بازاریابی» با هدف بررسی عوامل پنج گانه تاثیرگذار بر نگرش خریداران نسبت به همکاری های مشترک بازاریابی می باشد. این عوامل عبارتند از موقعیت استفاده، مشخصه های کاربر، معیار خرید، تصویر ذهنی شخص از برند، ارزش ویژه ادراک شده برند.
این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی بوده و بر اساس روش تحقیق، توصیفی پیمایشی/همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق، شامل کلیه خریداران بالقوه و بالفعل گوشی های موبایل سامسونگ- آرمانی و ال جی- پرادا در سطح شهر تهران می باشد. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، تعداد نمونه آماری بر اساس جدول مورگان 385 عدد انتخاب شده است و پرسشنامه بین این افراد توزیع شده است. داده ها و اطلاعات به دست آمده از طریق پرسشنامه با استفاده از روش های آماری توصیفی و استنباطی مورد بررسی قرار گرفته اند و برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تاییدی و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از این است که اگر مشتریان هماهنگی بین دو جفت از محصولات یا برندها را درک کنند در نتیجه آن ها بیشتر درگیر فرآیند وابسته سازی و ارزیابی برندهای ترکیبی می شوند. همچنین ادراک تطابق میان چهارچوب معیارها و نگرش نسبت به همکاری مشترک بازاریابی به میان گذاشته می شود. مشخصه های کاربر، معیار خرید، تصویر ذهنی شخص از برند و ارزش ویژه ادراک شده برند عوامل مهمی در ادراک تطابق همکاری مشترک است. درک تطابق در سطح شناختی یکی از پیش نیازهای مهم در نگرش مشتریان در سطح نگرشی است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
41
لینک کوتاه:
magiran.com/p1034625 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!