ارزیابی فناوری سلامت در مورد انسولین آنالوگ: مرور مطالعات نوع دوم

پیام:
چکیده:
مقدمه و اهداف

انسولین های آنالوگ شبیه انسولین های انسانی است ولی فقط درساختار مولکولی که منجر به اختلاف در ویژگی های فارماکینتیک و فارمادینامیک می گردد تفاوت دارند.

روش کار

مهم ترین پایگاه های اطلاعاتی از ابتدای سال 2009 تا ژوئن 2010 مورد جستجو قرار گرفتند. این منابع با توجه به نوع مطالعات مورد استفاده، عبارت بودند از: Cochrane Library (DARE، NHS EEDs، CENTRAL and Cochrane Systematic Reviews)، CRD York‍ در این جستجو مطالعات مرور نظام مند، ارزیابی فناوری سلامت و ارزیابی اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و 9 مطالعه مرتبط وارد مطالعه گردیدند.

نتایج

مطالعات نشان دادند که هیچ دلیلی مبنی بر خطرات بیشتر یا کمتر آنالوگ سریع الاثر(rapid-acting insulin analogue انسولین آنالوگ سریع الاثر) در مقایسه با انسولین انسانی وجود نداشته و آنالوگ بلند اثر بطور معناداری خطر هیپوگلیسمی شدید را کاهش می دهد. همچنین، به دلیل عدم هزینه اثربخشی، انسولین آنالوگ نسبت به دیگر انسولین های موجود، مقرون به صرفه شناخته نشدند معذالک برخی مطالعات انسولین اسپارت 30 را نسبت به بقیه آنالوگ ها هزینه اثربخش تر می دانند.

نتیجه گیری

گرچه استفاده از انسولین آنالوگ برای بیماران دیابتی اثر بخش می باشد معذالک به دلیل هزینه اثر بخشی کمتر و گرانی انسولین آنالوگ نسبت به انسولین انسانی پیشنهاد می گردد پوشش حمایتی منابع دولتی (بیمه ای) از این فناوری با توجه به حساسیت مراقبتی که در دو گروه سالمندان و کودکان دیابتی وجود دارد فقط برای این دو گروه صورت بگیرد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p1056453 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!