بررسی هزینه های بیماری سرطان درکرمان

پیام:
چکیده:
مقدمه و اهداف
سرطان هزینه های بسیاری را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در پی دارد و میزان آن ها در سیاست گذاری سلامت اهمیت دارد. با توجه به فقدان مطالعه مشابه درکشور و با هدف پاسخ به کمیت وکیفیت هزینه های سرطان، برخی از بیماران سرطانی شهرکرمان در طی سال های 88 و 89 مورد مصاحبه و استخراج هزینه قرار گرفتند.
روش کار
با بررسی لازم از دیدگاه بیماران، گروه ها و شکل هزینه های 233 بیمار مبتلا به سرطان را ثبت و آن ها را در هشت گروه سرطان خون، پستان، مغز و اعصاب محیطی، اندام های تناسلی زنان، گوارش، ریه، اندام های تناسلی مردان و پروستات قرارداده و محاسبات لازم انجام گردید.
نتایج
میانگین هزینه های کلی سرطان در ماه 32/3 میلیون تومان SD:0.71)) بود و پرهزینه ترین، سرطان پستان با میانگین ماهانه 30/4 میلیون تومان SD:3.70)) و کمترین، سرطان اندام های تناسلی مردان با میانگین ماهانه16/2 میلیون تومان (SD:1.67) شناخته شد. حدود دو میلیون تومان هزینه های مخفی این بیماران در ماه بودند سرطان های پستان، ریه، خون و اندام های تناسلی زنان به عنوان سرطان های پرهزینه، سرطان های مغز و اعصاب محیطی، گوارش وپروستات باهزینه متوسط و سرطان های اندام های تناسلی مردان در رده کم هزینه ترین سرطان های این استان قرارگرفتند.
نتیجه گیری
با دقت در هزینه های انجامی توسط بیماران میزان هزینه ها در تمامی گروه ها و برای خانواده ها بالا و قابل توجه بوده، بخش مهمی از این هزینه ها به صورت مخفی هستندکه ضرورت توجه لازم را در سیاست گذاری سلامت و مدیریت هزینه بیماری ها می طلبند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
62
لینک کوتاه:
magiran.com/p1056461 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!