بررسی تاثیر تزریق پیش داروی میدازولام در پیشگیری از تهوع و استفراغ بعد از عمل در بیماران با اعمال جراحی چشم تحت بیهوشی عمومی ومقایسه ان با گروه شاهد

پیام:
چکیده:
مقدمه
تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی عارضه ی شایعی است که باعث ناخوشی بیمار، افزایش زمان بستری و افزایش هزینه ها و در موارد شدید باعث دهیدراتاسیون، اختلال الکترولیتی، آسپیراسیون، پنومونی و حتی باز شدن بخیه های محل جراحی می شود. با توجه به نتایج مثبت میدازولام در کاهش این عارضه بر آن شدیم اثر آن را در پیشگیری از بروز تهوع و استفراغ بعد از اعمال جراحی چشم تحت بیهوشی عمومی بررسی کنیم.
روش ها
این پژوهش یک کارآزمایی بالینی بود که در سال 1391 در مرکز آموزشی درمانی فیض اصفهان انجام شد. افراد مورد مطالعه بیماران کاندید عمل جراحی چشم تحت بیهوشی عمومی و با دامنه ی سنی 18 تا 65 سال بودند. بیماران به صورت تصادفی به دو گروه شاهد و مورد تقسیم شدند. قبل از بیهوشی گروه شاهد نرمال سالین و گروه مورد میدازولام دریافت کردند. در ریکاوری، 6 ساعت اول، دوم، سوم و چهارم بعد از عمل وضعیت تهوع و استفراغ بیماران بررسی و مقایسه شد.
یافته ها
درصد فراوانی تهوع و استفراغ در ریکاوری، 6 ساعت اول و دوم بعد از عمل در گروه میدازولام به طور معنی داری کمتر بود. (028/0 = P).
نتیجه گیری
طبق نتایج این مطالعه میدازولام تاثیر مطلوبی در کنترل تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی چشم داشت و در صورتی که منعی برای مصرف آن وجود نداشته باشد، می توان آن را به عنوان پروفیلاکسی تجویز نمود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
12
لینک کوتاه:
magiran.com/p1074540 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!