بررسی عوامل موثر بر افزایش اعتماد مردم نسبت به کوپ ها در جهت نظم اجتماعی (از منظر فرماندهان و مدیران)

چکیده:
اعتماد یکی از پدیده های اجتماعی محسوب می شود که از منظر جامعه شناسی در حوزه نظم اجتماعی مطرح شده است. اعتماد یکی از مولفه های اصلی سرمایه-اجتماعی محسوب می شود که مسئولین و سیاستمداران را بر آن می دارد تا در جهت افزایش سرمایه اجتماعی و ایجاد نظم در جامعه، گام هایی اساسی بردارند. پلیس به عنوان یک نهاد اجرایی با هدف ایجاد نظم و امنیت در جامعه، نیازمند اعتماد مردم است تا در جهت نظارت بر اشکال زندگی عمومی، بتواند نظم و امنیت را در جامعه حفظ کند.
اعتماد به کوپ ها یعنی کلانتری ها و پاسگاه ها به عنوان موضوع اصلی مقاله حاضر از منظر فرماندهان کوپ و مسئولین مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله عوامل موثر بر افزایش اعتماد مردم نسبت به کوپ ها در مولفه های: 1- رفتار-اجتماعی مردم پسند 2- حفظ شخصیت و منزلت شغلی حین انجام وظایف 3- کمک-رسانی و ایثارگری 4- قانون گرایی و رعایت عدالت 5- پای بندی به تعهدات دینی 6- مدیریت در رفتار 7- وجدان کاری و صحت عمل 8- تلاش موثر، شناسایی شده است. نکته کلیدی و خط اصلی نتایج تحقیق در جمع بندی جدول نهایی، عوامل موثر بر اعتماد مردم نسبت به عملکرد کلانتری ها و پاسگاه ها از منظر نخبگان (مسئولین و فرماندهان کوپ) بررسی شده و نشان می دهد که عوامل موثر بر افزایش اعتماد مردم نسبت به کوپ ها در این نکته اصلی یعنی «رعایت اصول و ارزش های اجتماعی، دینی، قانونی و اخلاقی در جهت خدمت به مردم» نهفته است که رعایت این اصول سبب افزایش اعتماد مردم نسبت به کوپ ها خواهد شد. رعایت این مهم برای پلیس، هدفی برای حفظ و ایجاد نظم و امنیت در جامعه است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
101
لینک کوتاه:
magiran.com/p1081681 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!