تکاپوهای ترخیص نوزادان از بخش مراقبت های وی~ژه

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
در سال های اخیر میزان ترخیص شدگان از بخش مراقبت های ویژه نوزادان به طور چشمگیری رو به افزایش است. برنامه ریزی های ترخیص می تواند کاهش بستری مجدد و به حداقل رسانیدن عوارض و مرگ و میر نوزادان را به همراه داشته باشد. هدف از این مطالعه توصیف جامعی از اقدامات و کلیه تکاپوهایی است که جهت ترخیص نوزاد از بخش مراقبت های ویژه انجام می شود.
مواد و روش کار
این مطالعه به صورت کیفی با رویکرد تحلیل محتوای مرسوم و با مشارکت 18 پرستار، پزشک و مادر بر اساس نمونه گیری هدفمند انجام شد. داده های مطالعه از طریق مصاحبه های جامع، مشاهده مشارکتی و پرونده های بیماران در بخش مراقبت های ویژه نوزادان در شهرهای اصفهان و تبریز ایران انجام گردید. یافته ها از طریق تحلیل محتوای کیفی و به روش استقرایی و با کمک نرم افزار MAXQDA مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها
یافته های تحقیق شامل دو مضمون و شش طبقه بودند که عبارتند از: الف- تعلیمات مادران (انگیزه یادگیری مراقبت، توجه به نیازهای آموزشی مادران، منابع یادگیری و آموزش های توانمند سازی)، ب- مهیاسازی معیارهای ترخیص نوزاد (حفظ سلامت نوزاد و اعتماد به توانمندی مادر).
نتیجه گیری
یافته های مطالعه نشان داد که تکاپوهایی جهت ترخیص نوزاد در بخش مراقبت های ویژه انجام می شود. این تلاش ها برای آماده کردن مادر برای مراقبت از نوزاد در بیمارستان و خانه انجام می گردد. برنامه ریزی های ترخیص به طور کامل اجرا نمی شود و به برنامه ای مدون وکامل بر اساس استانداردها نیاز است تا به حد مطلوب دست یابد. نتایج این تحقیق می تواند در ارتقای مراقبت های ویژه نوزادان سودمند باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p1105706 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!