بررسی نظرات دانشجویان دانشکده پیراپزشکی بابل در مورد عملکرد اساتید مشاور

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
هدف کلی آموزش، انتقال اطلاعات بشری از یک نسل به نسل دیگر و ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار فرد است. راهنمایی و مشاوره تحصیلی دانشجویان توسط اعضاء هیات علمی می تواند سبب پیشرفت تحصیلی و نیز بهبود کیفیت زندگی آینده آنان گردد. هدف از این پژوهش بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان دانشکده پیراپزشکی بابل از نقش اساتید مشاور می باشد.
مواد و روش ها
این مطالعه مقطعی در نیمسال اول سال تحصیلی 91-90 با حضور کلیه دانشجویان پیراپزشکی در تمامی مقاطع و رشته های تحصیلی از سال 1387 تا 1389 انجام شد. اطلاعات از طریق پرسشنامه ای چند گزینه ای، در ارتباط با حیطه های مختلف فعالیت اساتید مشاور جمع آوری گردید و سپس تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزار SPSS.V.18 انجام شد.
یافته ها
در این مطالعه 424 نفر با میانگین سنی 7/2±21 سال شرکت نمودند. 50% از ایشان از زمینه های مختلف فعالیت های اساتید مشاور آگاهی داشتند. بیشترین مراجعه دانشجویان به اساتید مشاور در رابطه با اخذ منابع علمی و آموزشی و مشکلات تحصیلی بوده که به ترتیب میزان رضایتمندی مطلوب، 3/49% و 6/47% بوده است. همچنین از بین دانشجویان، فقط 2/32% از فعالیت های اساتید، رضایت زیاد داشته و 2/70% از آنان بر ضرورت وجود استاد مشاور، تاکید داشتند.
نتیجه گیری
اگرچه حدود 3/1 دانشجویان از فعالیتهای اساتید مشاور رضایت فراوان داشتند اما این پژوهش نشان داد که تا دستیابی به اهداف مورد نظر در ارتباط با نقش اساتید مشاور، فاصله وجود داشته و نیاز به تحقیقات بیشتر در این راستا و نیز فراهم نمودن امکانات مختلف، جهت ارائه هرچه بهتر خدمات مشاوره ای، وجود دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
45
لینک کوتاه:
magiran.com/p1144735 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!