اخلاق حرفه ای در مدیریت سلامت زمینه ساز رعایت حقوق بیمار

پیام:
چکیده:
حفظ حریم افراد و رعایت حقوق آنان، مفهومی مهم و نیازی اساسی در زندگی انسان شناخته شده است. برای حفظ حریم اطلاعاتی بیمار و پیشگیری از افشای اطلاعات، مدیران و مسوولان بیمارستان ها بایستی راهکارهای جدیدی را به کار برده تا حریم بیماران کمتر به خطر افتد.
مدیریت بهداشت و درمان موجب تامین و حفظ سلامت انسان ها، رعایت حقوق و حریم بیمار و پاسخگوی یک نیاز اساسی و مستمر انسان ها می باشد. همچنین از مسائل بسیار مهمی است که که برکت و ثمربخشی حقیقی آن وابسته به آمیختگی آن خدمات با موازین اخلاقی و فضائل انسانی می باشد. این آمیختگی موجب رضای پروردگار و تامین نیاز مردم به صورتی مناسب و در جهت کمال انسان می باشد؛ بدین لحاظ پرداختن به بحث کاربرد اخلاق حرفه ای در بخش بهداشت و درمان علی الخصوص در سیستم مدیریتی آن و در جهت رعایت حقوق بیمار، بی گمان اقدامی ضروری و شایسته است. حقیقت این است که ویژگی های اخلاقی باید در رفتار آدمی به ظهور برسند تا موجب افزایش ارزش های اخلاقی شوند. در این مسیر، روح خدمت گذاری و خداجویی جایگزین خودبینی ها و خودخواهی های برخاسته از نفس و خودمحوری می گردد.
این مقاله بر اساس مروری بر متون علمی مرتبط، نظری اجمالی بر مفهوم اخلاق و حفظ حریم و خلوت بیمار داشته و نقش مدیریت بهداشت و درمان در بیمارستان ها بر این مقوله را مورد بررسی قرار می دهد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
13
لینک کوتاه:
magiran.com/p1149067 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!