تجربه پرستاران از مواجهه با مرگ بیمار

پیام:
چکیده:
پیش زمینه و هدف
درک تجربه پرستاران از مرگ بیمار سبب شناخت بیشتر این پدیده و یافتن راهکارهای مناسب خواهد شد. همچنین می تواند در حمایت عاطفی پرستار، و ایفاء مناسب نقش مراقبتی، رهبری، مشاور و حمایتی او از بیمار موثر باشد. زیرا تا زمانی که پرستار با ابعاد مختلف تجربه خود با پدیده مرگ آشنا نباشد، قادر به تصمیم گیری صحیح در مورد مراقبت افراد محتضر نمی باشد. این پژوهش با هدف جستجو، توصیف و تفسیر درک پرستاران از مرگ بیمار و بدست آوردن بینش عمیق تر در مورد تجربه آن ها می باشد.
مواد و روش ها
رویکرد پدیدارشناسی برای کسب اطلاعات غنی در مورد تجربه پرستاران از مرگ بیمارشان استفاده شد. با دوازده پرستار از بخش هایی با مرگ و میر بالا به صورت انفرادی مصاحبه شد، داده های مصاحبه ها با استفاده از روش ون مانن تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها
پنج مضمون استخراج شده عبارتند از: فرسایش روانی، تعامل و ارتباط معیوب، مراقبت توام با استرس، احساس غم و اندوه، و عادی شدن. یافته ها نشان دادند که افزایش سابقه کار و مواجهه مکرر با مرگ راهکارهای مقابله ای را در پرستاران بهبود می بخشد. هر چند عادی شدن مرگ بیمار برای پرستاران ممکن است اثرات سودمندی برای آن ها داشته باشد ولی واکنش های بیماران و خانواده آن ها در این مورد بایستی مورد توجه قرار گیرد.
بحث و نتیجه گیری
پرستاران مشکلات جدی را تجربه می کنند. آن ها برای سازگاری با مشکلات نیازمند حمایت سازمانی و خانوادگی هستند. نادیده گرفتن نیازهای پرستاران، اثرات ناخواسته ای بر آنان و بیماران خواهد گذاشت.
زبان:
فارسی
در صفحه:
688
لینک کوتاه:
magiran.com/p1198610 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!