آلودگی به میکروسپوریدیاهای روده ای در بیماران پیوند کلیه شهر همدان با استفاده از دو روش رنگ آمیزی تریکروم اصلاح شده و کالکوفلور سفید

پیام:
چکیده:
چکیده
زمینه و هدف
میکروسپوریدیا انگل داخل سلولی و اجباری است که به عنوان عامل عفونت فرصت طلب در افراد دارای نقص ایمنی شناخته شده است. تشخیص آزمایشگاهی آن دشوار بوده و رنگ آمیزی با تریکروم اصلاح شده روش استاندارد برای جستجوی این انگل است. هدف این مطالعه شناسایی میکروسپوریدیاهای انسانی در بیماران پیوند کلیه با روش رنگ آمیزی تریکروم اصلاح شده و رنگ آمیزی فلورسنت کالکوفلور سفید بود.
روش بررسی
در سال 1391 تعداد 180 نمونه مدفوع از بیماران پیوند کلیه شهر همدان که از زمان پیوند داروهای مهار کننده ایمنی دریافت می کردند جمع آوری شد. از نمونه های مدفوع گسترش روی لام تهیه و برای شناسایی انگل از روش رنگ آمیزی تریکروم اصلاح شده و رنگ آمیزی فلورسنت کالکوفلور سفید استفاده شد.
یافته ها
میانگن مدت پیوند و در نتیجه مدت مصرف داروی مهار کننده ایمنی 5/5 سال بود. با استفاده از این روش یک بیمار مونث آلوده به میکروسپوردیا تشخیص داده شد.
نتیجه گیری
شیوع این عفونت فرصت طلب در بیماران پیوند کلیه پایین بود. می توان نتیجه گرفت احتمالا این بیماران از شرایط بهداشتی نسبتا خوبی برخوردار هستند و در تماس با مخازن انگل قرار ندارند.
زبان:
فارسی
صفحات:
47 تا 52
لینک کوتاه:
magiran.com/p1203342 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!