مقایسه آزمایش آگلوتیناسیون Wright و ELISA در افراد مشکوک به بروسلوز

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
در کشور ما اغلب از آزمایش رایت برای تشخیص بروسلوزاستفاده می شود. به علت حساسیت پایین این آزمایش موارد منفی کاذب بالا گزارش می شود. در این مطالعه نتایج آزمون های رایت و الایزادر افراد مشکوک به بروسلوز مورد مقایسه قرار گرفت.
روش بررسی
نتایج آزمون رایت، 2MEرایت، کومبس رایت و تعیین کلاس های IgG، IgM علیه بروسلا به روش الایزا مورد ارزیابی قرار گرفت. از مجموع 1183 افراد با آزمایش رایتارجاع داده شده، 148 مورد آزمون کومبس رایت و 228 مورد آزمون 2ME رایتبرای آنها درخواست شده بود. برای 32 نفر از آنها علاوه بر آزمون رایت، آزمایش های سنجش آنتی بادی بر علیه بروسلا از کلاس های IgG و IgMنیز انجام شد.
یافته ها
آزمونرایت در 4/95 درصد موارد منفی بود. 7/8 درصد موارد از لحاظ آزمایش کومبس رایت و 7/4 درصد از آن ها از لحاظ آزمایش 2ME رایت مثبت بودند و در 3/2 درصد موارد رایت منفی، کومبس رایت مثبت بود. 16 نفر از لحاظ آزمون رایت و الایزامنفی بودند. در 8 مورد رایتمنفی، الایزااز کلاس IgM مثبت و IgG منفی و 4 مورد رایت منفی، الایزا از لحاظ IgM منفی و IgG مثبت بود. همچنین 4 مورد از لحاظ رایت مثبت و آنتی بادی از کلاس IgM و IgG مثبت بودند.
نتیجه گیری
به علت عدم هم خوانی نتایج آزمایش های رایت و الایزاو با توجه به در دسترس بودن، حساسیت بالا و تعیین نوع کلاس آنتی بادی در روش الایزا این روش برای تشخیص بروسلوز مورد تاکید می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
45
لینک کوتاه:
magiran.com/p1203352 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!