بررسی میزان چرخش در شکستگی شفت فمور پس از نیل گذاری در 70 بیمار

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
ناهنجاری چرخشی پس از نیل گذاری فمور یک عارضه شناخته شده می باشد. این شکل از ناهنجاری؛ شایع ترین فرم بد جوش خوردگی است و هدف از مطالعه تعیین میزان آن در بیماران مبتلا به شکستگی شفت فمور پس از انجام نیل گذاری فمور بود.
روش بررسی
در این مطالعه مقطعی، 70 بیمار مبتلا به شکستگی ایزوله شفت فمور که در سال های 1387 تا 1390 در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران تحت درمان نیل گذاری فمور به روش Antegrade قرار گرفتند، وارد مطالعه شدند. در حین جراحی، تعیین میزان چرخش به کمک معاینه کلینیکی انجام شد و سپس طی مراجعات بعدی بیماران به درمانگاه جهت پی گیری، بار دیگر تحت معاینه قرار گرفتند و سی تی اسکن جهت بررسی میزان اختلال چرخش فمور درخواست شد.
یافته ها
میانگین سنی مورد بررسی 21/28 سال با انحراف معیار 14 سال بود. 39 نفر (7/55 درصد) چرخش فمور به خارج و 31 نفر (3/44 درصد) چرخش به داخل داشتند. درجه میزان چرخش در 6/8 درصد کم تر از پنج درجه، در 7/75 درصد پنج تا 10 درجه و در 7/15 درصد بین 10 تا 15 درجه بود و به سن، جنسیت، محل شکستگی و محدودیت فعالیت بیماران ارتباط نداشت (05/0P>).
نتیجه گیری
7/15 درصد از بیماران چرخش 10 درجه یا بیش تر داشتند و بروز این عارضه ارتباطی به محل شکستگی نداشت. بیماران مبتلا به اختلال چرخش به خارج بیش تر از بیماران مبتلا به چرخش به داخل علامت دار بودند که البته در مطالعه ما ارتباط آماری معناداری در این زمینه دیده نشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
718 تا 722
لینک کوتاه:
magiran.com/p1218545 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!