بررسی تاثیر متاآمفتامین بر خانواده ها و بیماران مراجعه کننده به مراکز درمان اعتیاد شهر تهران در سال 1391

پیام:
چکیده:
پیش زمینه و هدف
پژوهش حاضر به بررسی اثرات مصرف متاآمفتامین بر بیماران مراجعه کننده به مراکز درمان اعتیاد شهر تهران پرداخت. هدف مطالعه بررسی وضعیت مصرف متاآمفتامین به منظور شناسایی تاثیرات خانوادگی و اجتماعی آن بود.
مواد و روش کار
واحد آماری این پژوهش، بیماران تحت درمان سوءمصرف مواد در شهر تهران بود. نمونه گیری به صورت خوشه ایچند مرحله اجرا شد. تعداد 100 پرسشنامه در بین 2 مرکز درمان اعتیاد به صورت مساوی توزیع گردید و پس از جمع آوری پرسشنامه ها داده ها استخراج و تحلیل شد.
یافته ها
اغلب مصرف کنندگان شیشه (از جمله زنان) جوان بودند. از نظر وضعیت تحصیلی اکثر مراجعه کنندگان به مراکز درمان اعتیاد دارای تحصیلات پایین بودند. 64 درصد آن ها دارای تحصیلات کمتر از دیپلم و 24 درصد نیز دارای تحصیلات دیپلم بودند. همه شرکت کنندگان علاوه بر مصرف شیشه به مصرف یکی از مواد مخدر نیز آلوده بودند. از نتایج دیگر این پژوهش افزایش مصرف مواد در بین افراد متاهل بود به طوری که 54 درصد مصرف کنندگان شیشه متاهل بودند. البته روند افزایش طلاق در بین آنان نیز در حال افزایش بوده و میزان اختلافات خانوادگی در بین آن ها بسیار زیاد بود.
بحث
نتیجه گیری
نتیجه گیری شد که سن شروع مصرف شیشه رو به کاهش و مقدار مصرف و نوع آن در بین مصرف کنندگان مواد از جمله زنان رو به افزایش است. بروز خشونت، اختلافات خانوادگی و طلاق از اثرات متقابل و یا علل گرایش به متاآمفتامین بوده و اثرات اقدامات درمانی بسیار ضعیف می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
925
لینک کوتاه:
magiran.com/p1224174 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!