ارائه روش شناسی تلفیقی با استفاده از مدل کانو و گسترش عملکرد کیفیت به منظور بهبود کیفیت خدمات بانکی رویکرد مجموعه های راف

پیام:
چکیده:
افزایش سهم بازار به عنوان یکی از اهداف سازمان جز در سایه افزایش رضایت مشتریان به وسیله بهبود سطح کیفیت خدمات صورت نخواهد گرفت. لذا، پژوهش حاضر به دنبال بررسی و ارائه راهکارهایی جهت بهبود سطح کیفیت خدمات یکی از شعب بانک صادرات میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا پیمایشی است. همچنین، جامعه تحقیق شامل مشتریان شعبه می باشند. با توجه به نامحدود بودن حجم جامعه تحقیق، بر اساس فرمول کوکران و توزیع پرسش نامه اولیه، با احتساب واریانس 11/0 تعداد 170 نفر محاسبه شد. در این تحقیق از مدل تحلیل شکاف جهت شناسایی مولفه هایی که بین انتظارات و ادراکات مشتریان در این مولفه ها شکاف وجود دارد؛ مدل کانو، با هدف شناسایی نیاز های جذاب به منظور مطالعه و ارائه راهکار های مناسب جهت بهبود آن ها و مدل توسعه عملکرد کیفیت به منظور ارائه و اولویت بندی راه کار های مناسب جهت بهبود نیاز های شناسایی شده به وسیله مدل کانو استفاده شده است. در این میان، ب منظور مقابله با ابهام و ناسازگاری داده ها در خانه کیفیت، نظریه مجموعه راف به کار گرفته شد. نتایج تحلیل داده ها با استفاده از ابزار یاد شده حاکی از وجود شکاف در تمامی 29 مولفه کیفیت خدمات می باشد. نتایج مدل کانو نشان می دهد 9 مولفه در دسته نیاز های جذاب قرار می گیرند. همچنین به منظور ارتقا سطح کیفیت خدمات شعبه، با استفاده از نظر خبرگان، تعداد 10 مشخصه فنی شناسایی و اولویت بندی شد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
61
لینک کوتاه:
magiran.com/p1228353 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!