بررسی اثرات استفاده توام آنزیم- پروبیوتیک بر عملکرد جوجه های گوشتی

نویسنده:
پیام:
چکیده:
زمینه مطالعه
محرک های رشد مواد شیمیایی و بیولوژیکی هستند که با هدف بهبود رشد جوجه ها و بهبود استفاده از مواد غذایی به جیره اضافه شده و بدین گونه باعث تولید بیشتر و سود بالاتر می شوند.
هدف
این تحقیق به منظور بررسی اثرات استفاده از آنزیم، پروبیوتیک و ترکیب آنها بر روی عملکرد جوجه های گوشتی با جیره غذایی بر پایه گندم، جو، سویا از سن 1 تا 47 روزگی انجام شد.
روش کار
480 جوجه گوشتی نر (نژاد آربور آکرز) به طور تصادفی به 6 تیمار، با 4 تکرار برای هر تیمار و 20 پرنده در هر قفس تقسیم شدند. این آزمایش شامل آرایش فاکتوریل 2 × 3 بود، در این آزمایش 3 غلظت از آنزیم (صفر، نصف مقدار تجاری و مقدار تجاری) و 2 غلظت از پروبیوتیک (صفر و مقدار تجاری) در گروه های مختلف استفاده شد.
نتایج
نتایج نشان داد که سطح پیشنهادی آنزیم می تواند باعث بهبود وزن و ضریب تبدیل غذایی شود (05/0)p<، اما اضافه کردن پروبیوتیک به تنهایی باعث کاهش ضریب تبدیل شد (05/0.)p< اثر متقابلی بین آنزیم و پروبیوتیک بر روی عملکرد جوجه ها دیده نشد (05/0.)p> پروبیوتیک باعث بهبود عملکرد آنزیم در سطوح مختلف نشد. آزمایش طول و وزن نسبی مناطق مختلف روده نشان داد که تنها آنزیم می تواند وزن نسبی و طول ژژنوم و اثنی عشر را کاهش دهد.
نتیجه گیری نهایی: این بررسی هیچ اثر متقابلی بین آنزیم و پروبیوتیک بر عملکرد جوجه های گوشتی تغذیه شده با جیره پایه گندم، جو، سویا نشان نداد.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
299 تا 304
لینک کوتاه:
magiran.com/p1230841 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!