مطالعه یکپارچگی نظام مدیریت شهری تهران

پیام:
چکیده:
شهر به عنوان کلیتی به هم پیوسته به سازمانی مقتدر با مدیریتی یکپارچه نیازمند است. باتوجه به اهمیت موضوع یکپارچگی در مدیریت شهری، سوال اصلی در این تحقیق این است که عناصر اصلی ساختاری الگوی بومی مدیریت شهری تهران کدامند و چه نوع وابستگی و مکانیزم هماهنگی میان آن ها وجود دارد؟ در این تحقیق، از یک منظر که ساختن مدل مفهومی پیشنهادی نگارنده است، شیوه قیاسی- استقرایی مبنای انجام تحقیق قرار گرفت و برای آزمون مدل پیشنهادی از تحلیل های کمی استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق مدیران سطوح عالی شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری هستند.
به منظور استخراج اهمیت هر یک از اهداف حوزه خدمات شهری از نظر خبرگان و فرایند تحلیل سلسله مراتبی گروهی (GAHP) استفاده گردید. نهایتا پس از انجام محاسبات و تحلیل پرسشنامه های بازگشتی، وزن و اهمیت هریک از اهداف حوزه خدمات شهری مشخص گردید. نتایج تحلیل نشان می دهد که در حوزه خدمات شهری، ماموریت خدمات شهری و زیباسازی با اهمیت ترین و ماموریت تهیه محصولات کشاورزی و پروتئینی شهروندان کم اهمیت ترین ماموریت های شهرداری در حوزه خدمات شهری هستند. همچنین نوع رابطه و مکانیزم مناسب هماهنگی میان شهرداری با سازمان های مرتبط به تفکیک اهداف مختلف تعیین گردید
زبان:
فارسی
صفحات:
29 تا 38
لینک کوتاه:
magiran.com/p1231123 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!