عوامل موثر بر ناب سازی و چابک سازی نگهداری و تعمیرات (مورد پژوهی: سیتم نت ناجا)

نویسنده:
چکیده:
ناب و چابک یکی از مفاهیم اساسی و تاثیرگذار در افزایش کارایی و اثربخشی عملیاتی هر سازمانی محسوب می شود. تحقیق در نظر دارد، عوامل تاثیرگذار بر نابی و چابکی سیستم نت را مورد بررسی قرار داده و راه کارهای عملی ناب و چابک سازی سیستم نت ناجا را ارائه نماید.
این پژوهش مطالعه ای توصیفی - تحلیلی است. حجم نمونه ی مورد مطالعه 144 از نفر کارشناسان و مدیران نت به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و پس از شناسایی عوامل مولفه های اصلی، پرسشنامه تحقیق بر آن اساس تهیه و توزیع و جمع آوری شد. پس از ورود داده های حاصل شده در نرم افزار و تست نرمال بودن داده ها، تاثیر مولفه های شناسایی شده بر نت ناب و چابک و اولویت بندی عوامل از آزمون های پارامتریکT تک نمونه ای،کلموگرف- اسمیرنوف، فریدمن، ویلکاکسون و تحلیل عاملی تاییدی برای آزمون سوال اصلی و فرضیه های تحقیق استفاده گردید.
نتایج تجزیه و تحلیل داده ها بیانگر آن است که به ترتیب عوامل موثر بر ناب و چابک سازی سیستم نت ناجا عبارتند از: قابلیت ها، راهبردها، زیرساختار و ساختار انسانی، راهبردی، فناورانه و سازمانی. هم چنین بین عوامل 7 گانه یاد شده با ناب و چابک سازی سیستم نت ارتباط معنی داری وجود دارد و اولویت های موثر بر نت ناب به ترتیب راهبردها، قابلیت ها در اولویت اول و دوم و زیرساختار و ساختار در اولویت سوم و نیز اولویت های عوامل موثر نت چابک به ترتیب عوامل انسانی، راهبردی، و سازمانی در اولویت اول تا سوم و عامل فناورانه در اولویت چهارم قرار دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
183
لینک کوتاه:
magiran.com/p1235452 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!