درآمدی بر تدوین نقشه ی راه نیروگاه خورشیدی در ایران

پیام:
چکیده:
انرژی خورشیدی فراوان ترین منبع انرژی تجدیدپذیر دنیاست ولی توسعه ی فن آوری های تولید الکتریسیته از این منبع گسترده تاکنون روند کندی داشته است. ویژگی هایی مانند امکان بهره برداری درگستره ی وسیعی از نقاط کره زمین، سازگاری بامحیط زیست محیط، قابلیت تولید در محل مصرف، امکان تامین در نقاط دور افتاده، طول عمر مناسب و قابلیت اعتماد بالا، سهولت در نصب و راه اندازی و بهره برداری؛ منجربه هدف گذاری چشم گیر کشورها در برق خورشیدی و افزایش احتمال جهشی قابل توجه در صنایع و فن آوری های مرتبط با آن شده است.
با توجه به آینده مطلوب برق خورشیدی در دنیا و رشد سرمایه گذاری جهانی درزمینه توسعه ظرفیت های تولید و بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر؛ تدوین برنامه ها و اولویت های ملی مانند تهیه نقشه راه برق خورشیدی در کشور اجتناب ناپذیر است. در این مقاله با توجه به ضرورت موجود، ابتدا خلاصه ای از مبانی نظری نقشه راه و نتایج بررسی اسناد بالادستی انرژی های تجدیدپذیر بیان می شود. در ادامه وضع موجود صنعت برق خورشیدی کشور، فناوری های برق خورشیدی، انواع نیروگاه های خورشیدی و پیش ران های آن ارایه گردیده و درانتها نیز ضمن بیان سناریوهای جهانی آینده برق خورشیدی وآینده های بدیل این انرژی، فرایند تدوین نقشه راه نیروگاه خورشیدی و لایه های مختلف این نقشه راه پیشنهاد شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
87 تا 106
لینک کوتاه:
magiran.com/p1249485 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!