ارزش تشخیصی اندازه گیری آنزیم های AST و ALT در مایع واژینال در حاملگی زودرس

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

پارگی زودرس کیسه آب از زمان قبل از ترم (PPROM) در 3% حاملگی ها روی می دهد و 40-30% زایمان های قبل از ترم را شامل می شود. به علت عوارض متعددی که پارگی طولانی کیسه آب و زایمان پره ترم روی جنین دارد تشخیص زودرس آن امری ضروری به نظر می رسد

هدف

ین مطالعه به منظور اندازه گیری AST و ALT در مایع واژینال برای تشخیص پارگی زودرس کیسه آب در زمان قبل از ترم بعنوان یک تست با ارزش و غیر تهاجمی انجام شد.

مواد و روش ها

بررسی حاضر مطالعه ای مقطعی با گروه کنترل است که روی 148 نفر خانم باردار انجام شده است افراد به دو گروه 74 نفره یک گروه خانم های 36-26 هفته با کیسه آب سالم (شاهد) و یک گروه خانم های 36-26 هفته با کیسه آب پاره (مورد) تقسیم شدند. اندازه گیری AST و ALT در مایع واژینال در هر دو گروه انجام شد. برای مقایسه میانگین AST و ALT از آزمون mann- whitney u test استفاده شد.

نتایج

میانگین AST در مایع شستشوی واژینال در افراد گروه مورد Iu/Lit 12/77±10/06 و در افراد کنترل Iu/Lit 6/91±10/92 بود که تفاوت آماری معنی داری داشت (0/001>p). همچنین در این بررسی ها هیچ تفاوت معنی داری در میزان ALT بین دو گروه مشاهده نشد (0/49=p). نقطه برش برای AST در تشخیص PPROM، Iu/L 5/4 بود. حساسیت آن 82/47، ویژگی 63/5%، ارزش پیش گویی کننده مثبت و منفی بترتیب 69/32 و 78/33 بود.

نتیجه گیری

براساس یافته های این مطالعه اندازه گیری AST در مایع واژینال می تواند بعنوان یک تست قابل اطمینان برای تشخیص PPROM بکار رود. اما در این مور نقطه برش خوبی برای ALT وجود ندارد.

زبان:
انگلیسی
در صفحه:
269
لینک کوتاه:
magiran.com/p1263618 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!