رسالت جهانی پیامبر اسلام (ص) از منظر قرآن

پیام:
چکیده:
آن روز که بار دیگر در رحمت الهی بر روی بندگان گشوده شد و کوه حرا میزبان اولین آیات حیات بخش الهی و خاتم النبیین (ص) و جبرئیل امین (ع) بود، قلب محمد (ص) مدخل و منزل نزول وحی الهی شد و او به امر اله خواند: «إقرا باسم ربک الذی خلق...». او که تا دیروز چیزی از این آیات نمی دانست، حال آیات الهی را می خواند و مامور است که اینها را به مردم برساند. اما این مردمی که سالیان دراز با فرهنگ و آداب آباء و اجدادی شان خو گرفته اند، چطور می توانند دست از حداقل بخشی از آنها بکشند و آنها را رها کنند و سخنان مرسل الهی را گوش فراداده و بپذیرند؟! شخص نبی (ص) چگونه و به چه ترتیب باید رسالت الهی خویش را برایشان مطرح و بازگو نماید؟! آیا این رسالت همانگونه که عده ای از جمله مستشرقان ادعای آن را دارند، مختص جامعه ای خاص، قبیله ای منفرد، ن‍ژادی ویژه و... می باشد یا نه، شامل تمام مردم در تمام اعصار و تمام مکان ها می شود؟ آیا راهی برای پاسخ دادن به اشکال آنانی نیست که امر رسالت نبی گرامی را منحصر به شرایط و افراد و زمان و مکان می نمایند؟ و...
اینها مطالبی است که سعی شده در این پژوهش بررسی شود و گفته خواهد شد که دین اسلام و رسالت الهی پیامبر (ص) تخصیص بردار و محدودیت بردار نیست، بلکه فراگیر و همگانی است.
زبان:
فارسی
در صفحه:
109
لینک کوتاه:
magiran.com/p1281074 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!