بررسی نگرش خبرنگاران رسانه های آن لاین نسبت به کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی

پیام:
چکیده:

تحقیق حاضر به منظور بررسی نگرش خبرنگاران رسانه های آن لاین، نسبت به کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی در شهر تهران انجام شده است. جامعه آماری در این بررسی شامل 700 نفر از خبرنگاران خبرگزاری ها و رسانه های آن لاین در شهر تهران است که زیر 5 سال تجربه کاری دارند. افراد جامعه نمونه به صورت نمونه گیری تصادفی سیستماتیک انتخاب شده اند. روش تحقیق مذکور، پیمایشی و ابزار مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز پرسش نامه است.
برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شده است. داده ها در دو سطح آمار توصیفی با استفاده از ترسیم جداول، نمودارها، تعیین فراوانی و در سطح آمار استنباطی با استفاده از آزمون خی دو، تاو سی کندال و تاو بی کندال برای نشان دادن رابطه معناداری یا عدم آن بین هر یک از متغیرهای مستقل و میزان نگرش مثبت یا منفی جهت استفاده از کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی در دیگر رسانه ها استفاده شده است. مهم ترین نتایج حاصل از تحقیق این بود که خبرنگاران نسبت به استفاده از کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی نگرش مثبت دارند. خبرنگاران نسبت به شبکه های اجتماعی جهت کسب شهرت از طریق ایجاد فرصت های خبری نگرشی مثبت دارند. خبرنگاران نسبت به مشارکت در شبکه های اجتماعی برای انتشار اخبار در دیگر رسانه ها نگرشی مثبت دارند و آن را الزامی می دانند. نگرش خبرنگاران زن نسبت به استفاده خبری از شبکه های اجتماعی نسبت به آقایان مثبت تر است. نگرش خبرنگاران با تجربه بالاتر نسبت به استفاده از کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی در رسانه ها منفی تر است. هر چقدر تولید محتوای اخبار در شبکه های اجتماعی بالاتر می رود نگرش خبرنگاران نسبت به کسب شهرت نیز مثبت تر می شود. هر چه مشارکت خبرنگاران در شبکه های اجتماعی افزایش می یابد، نگرش خبرنگاران نسبت به انتشار محتوای خبری هم در دیگر رسانه ها مثبت تر می شود.

زبان:
فارسی
در صفحه:
117
لینک کوتاه:
magiran.com/p1283753 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!