بررسی تطبیقی سندروم روده تحریک پذیر در مکتب طب سنتی ایران وچین

پیام:
چکیده:
سابقه وهدف

سندروم روده تحریک پذیر از شایع ترین وپر هزینه ترین بیماری های گوارشی بوده که به شکل قابل توجه ای بر کیقیت زندگی افراد تاثیر گذار می باشد. در طب نوین علت دقیق آن نامعلوم ولی معیارهای مشخص برای تشخیص ودرمان آن ارائه شده است درمان های رایج علامتی وتسکینی بوده وشواهد متعدد گرایش بیماران به استفاده از طب مکمل وجایگزین را نشان می دهد. در طب سنتی ایران ییماری های متعد دی با سبب شناسی معین ودر طب چینی الگوهای تشخیصی متنوع متناظر با این سندروم وجود دارد که متناسب با آن طرح درمانی ارائه می گردد. هدف از این مقاله بازخوانی متون طبی وبررسی امکان تطبیق وتنا ظر یابی سبب شناسی، علائم و تدابیر درمانی با موارد متناظر خود در طب نوین وارائه رویکرد تلفیقی وانجام کار تحقیقاتی مشترک در جهت روشن شدن بخشی از مکانیسم ایجاد بیماری ودرمان اثربخش می باشد.

مواد وروش ها

این مقاله نوعی مطالعه مروری است که در آن جمع آوری اطلاعات از طریق جستجو در اینترنت، مراجع، مقالات وکتب مرتبط بدون محدویت زمانی وبا استفاده از کلمات کلیدی صورت گرفت. سپس به مقایسه، تحلیل وتطبیق مطالب پرداخته شده ودر نهایت نیز مطالب جمع بندی ونتیجه گیری شده است.

نتیجه گیری

توانائی علمی دو مکتب چین وایران با همه مشترکات فرهنگی وعلمی واستفاده از ظرفیت های تشخیص وداروئی طب کلاسیک در سندروم روده تحریک پذیر می تواند الگوی جدید بررسی ودرمان را طراحی کند. رویکرد تلفیقی وانجام کار تحقیقاتی مشترک برای روشن شدن بخشی از زوایای پنهان این سندروم ودرمان آن پیشنهاد می گرد

زبان:
فارسی
در صفحه:
124
لینک کوتاه:
magiran.com/p1299990 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!