بررسی مفهوم شهر دیجیتالی و مزایای ایجاد آن

نویسنده:
چکیده:
تغییرات گسترده وپیشرفتهای به دست آمده در عرصه فناوری اطلاعات وارتباطات در دهه های اخیر، ضرورت تجدید نظر در مسائل مختلف سازمانی را امری اجتناب ناپذیر کرده است. فراگیر شدن استفاده از فناوری های اطلاعات وارتباطات مانند اینترنت، پست دیجیتالی وشبکه های کامپیوتری، منجر به آن شده تا شکل های سازمانی نوین، پا به عرصه وجود بگذارند که با سازمان های سنتی، بزرگ و دیوانسالار کاملا متفاوت هستند.
دولت دیجیتالی شیوه ای برای دولتها به منظور استفاده از فناوری اطلاعات است که تسهیلات لازم برای دسترسی مناسب به اطلاعات وخدمات دولتی، اصلاح کیفیت خدمات و ارائه فرصت های بیشتر برای مشارکت در فرایند ونهادهای مردم سالار را فراهم می آورد. در دولت دیجیتالی شهروندان می توانند بدون مراجعه به ادارات وسازمان های دولتی از طریق کامپیوتر متصل شده وخدمات مورد نیاز خود را بدون حضور در یک مکان خاص (به اسم اداره) و زمان مشخص (به اسم ساعات اداری) به صورت شبانه روزی و کل ایام هفته دریافت دارند.
شهرهای دیجیتالی: نرم افزار، سخت افزار و بستر مورد نیاز را برای دسترسی شهروندان در تمامی اوقات شبانه روز به پایگاه های داده خدمات دولتی وبخش خصوصی بر روی شبکه وب فراهم می آورند.
در این مقاله، پژوهشگر با روش تحقیق اسنادی، در پی: شناخت مفاهیم شهر و دولت دیجیتالی است و از این طریق راهکارها، خدمات و پیامدهای ایجاد آنها را جستجو می نماید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
17
لینک کوتاه:
magiran.com/p1305914 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!