ایجاد وکتورهای تداخلی یوکاریوتی از pSVM با انتقال ناحیه ی توالی اتصال در ژنوم (attB) به آن

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
سالیان زیادی است که انواع مختلفی از سلول های تخمدان هامستر چینی (CHO) غالبا برای تولید اکثر محصولات دارویی استفاده می شود. تولید دائمی در این سلول های میزبان، یک چالش بزرگ است. هدف از این مطالعه، همسانه سازی ناحیه ی توالی اتصال در ژنوم باکتری (attB) در وکتور pSVM با استفاده از سیستم نوترکیبی phiC31 برای بقای طولانی وکتور در سلول های C HO بوده است.
روش بررسی
در این مطالعه تجربی آزمایشگاهی، یک جایگاه برش آنزیم محدود کننده ی PvuII به عنوان جایگاه کلونینگ توسط نرم افزار CLC در وکتور pSVM انتخاب که برش با این آنزیم منجر به ایجاد دو انتهای صاف در وکتور شد. دو پرایمر اختصاصی برای جداسازی و تکثیر ناحیه ی attB از وکتور pDrBB2 توسط نرم افزار 5 Oligo®طراحی شد. ژل الکتروفورز و آنالیز PCR بر روی قطعه تکثیرشده در جهت تایید ساختار آن انجام شد.
یافته ها
ناحیه ی attB به طور موفق در داخل وکتور pSVM الحاق شد و توسط ژل الکتروفورز نشان داده شد. در جهت تایید ورود ژن attB در وکتور pSVMواکنش colony PCR از کلنی های نوترکیب انجام شد و صحت کلونینگ با مشاهده ی باند مربوط به ترادف attB انجام گرفت.
نتیجه گیری
در این تحقیق، جایگاه attB در پلاسمیدpSVM همسانه سازی گردید. با بهره گیری از این اطلاعات و وجود جایگاه psedo-attP در کروموزوم سلول های CHO، می توان بعد از الحاق ژن اینترفرون انسانی در این پلاسمید، و ورود این پلاسمید و پلاسمید حاوی آنزیم اینتگراز به سلول های CHO برای اولین بار زمینه ی پایداری بیان این پروتئین را در سلول های CHO فراهم کرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
9 تا 18
لینک کوتاه:
magiran.com/p1363444 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!