نگرش پرستاران شاغل در بخش های داخلی- جراحی مراکز آموزشی درمانی شهر زنجان نسبت به سالمندان در سال1391

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
جمعیت جهان در حال پیر شدن است. بیشتر افراد مسن از بیماری های مزمن و ناتوانی ها رنج می برند و دریافت کننده خدمات بهداشتی هستند. نگرش فراهم کنندگان مراقبت بهداشتی از جمله پرستاران روی کیفیت مراقبت و اولویت های مراقبت افراد تاثیر می گذارد. دراین مطالعه هدف کلی بررسی نگرش پرستاران بخش های داخلی– جراحی مراکز آموزشی درمانی شهر زنجان نسبت به سالمندان در سال 91 می باشد.
روش بررسی
در این مطالعه توصیفی- مقطعی، 110 پرستار شاغل در بخش های داخلی- جراحی مراکز آموزشی درمانی شهر زنجان به روش نمونه گیری تصادفی مورد پرسش قرار گرفتند. پرسشنامه نگرش سنج کوگان (kogan) به عنوان ابزار گردآوری داده ها مورد استفاده قرار گرفت. برای آنالیز داده ها از آزمون های تی تست و آنالیز واریانس استفاده گردید.
یافته ها
در این پژوهش 107 نفر (97/3 درصد) از پرستاران نگرش مثبت به سالمندان داشتند. میانگین نگرش در بین زیر گروه های جنس، وضعیت تاهل، سن، تحصیلات، استخدام، سابقه کار، بخش محل خدمت، محل سکونت، زندگی با سالمند، نسبت با سالمند و وضعیت درآمد سالمند اختلاف معنی داری نشان نداد.
نتیجه گیری
با توجه به نگرش مثبت پرستاران مورد بررسی نسبت به مراقبت از بیمار سالمند به نظر می رسد انجام مداخلاتی در جهت تقویت و حفظ نگرش مثبت فعلی در راستای ارائه خدمات مراقبتی به سالمندان از طریق ارائه بازخوردهای مناسب به پرستاران شاغل و همچنین ارائه آموزش های ویژه افراد سالمند به آنان در این راستا سودمند واقع شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
81 تا 90
لینک کوتاه:
magiran.com/p1385124 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!