بررسی شاخص های به کارگیری سیستم اطلاعات مدیران ارشد با توجه به عوامل اثرگذار بر به کارگیری این سیستم در شرکت داروسازی البرز دارو (سهامی عام)

پیام:
چکیده:
امروزه فن آوری اطلاعات و تحولات آن به یکی از مهم ترین عناصر استراتژیک سازمان ها تبدیل شده است. مدیران ارشد سازمان ها با تصمیمات خود نقش بسزایی در عملکرد سازمان ایفا می نمایند و سازمان ها نیازمند ابزارهای مختلفی برای تجهیز خود به اطلاعات می باشند. یکی از این ابزارها سیستم اطلاعات مدیران ارشد است که عوامل مختلفی در به کارگیری آن نقش دارند. هدف این مقاله، بررسی شاخص های به کارگیری سیستم اطلاعات مدیران ارشد، با توجه به عوامل موثر در به کارگیری این سیستم اطلاعاتی در سه گروه تکنولوژی، سازمانی و محیطی و رتبه بندی شاخص های مربوطه می باشد. جامعه آماری این تحقیق را مدیران ارشد، میانی، عملیاتی و کارشناسان واحد فن آوری اطلاعات شرکت داروسازی البرز دارو تشکیل می دهند. برای گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. نتایج تحقیق مبتنی بر معادلات ساختاری نشان می دهد که عوامل تکنولوژی در ابعاد پشتیبانی فنی، شایستگی توسعه دهندگان، ساختار سیستم و امکانات سیستم؛ عوامل سازمانی در ابعاد حمایت مدیریت ارشد، یکپارچگی عملیاتی، اندازه سازمان و حجم اطلاعات؛ و عوامل محیطی در ابعاد عدم قطعیت محیطی و فشارهای خارجی به ترتیب اهمیت در به کارگیری این سیستم نقش موثری دارند. این عوامل حدود 56% از عوامل موثر در به کارگیری سیستم اطلاعات مدیران ارشد را نشان می دهد بنابراین باید گفت عوامل کلیدی دیگری وجود دارند که در این پژوهش شناسایی نشده اند.
زبان:
فارسی
صفحات:
27 تا 39
لینک کوتاه:
magiran.com/p1389912 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!