برآیند اجرای برنامه نردبان شغلی در پرستاری: مرور نظامند

پیام:
چکیده:
مقدمه
نردبان شغلی ساختار رتبه بندی است که امکان ارتقای شغلی را برای پرستاران در بالین فراهم می سازد. هدف این مطالعه تعیین برآیند اجرای برنامه نردبان شغلی در پرستاری است.
مواد و روش ها
در این مطالعه مروری نظام مند، کلیه مقالات چاپ شده که در طول سال های (2014-1994) در زمینه برنامه نردبان شغلی در پرستاری انجام شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی Medline، Elsevier، Proquest، Google scholar، PubMed، Ovid، Science Direct، Nursing consult جستجوی مقالات با کلید واژه های نردبان بالینی، نردیان شغلی، پرستاری (Clinical Ladder، Career Ladder، Nursing) انجام شد. به منظور جمع آوری داده ها از «فرم استخراج داده ها» «Data Extraction Form» که بر اساس هدف پژوهش طراحی شده بود استفاده گردید. نتیجه این جستجو دستیابی به 40 مقاله مرتبط با موضوع بود. 17 مقاله به علت دارا نبودن معیارهای ورود از مطالعه حذف و نهایتا 23 مقاله مطالعه وارد مطالعه شدند.
یافته ها
در پی اجرای برنامه نردبان شغلی در محیط های بالینی، افزایش ماندگاری پرستاران با تجربه، کاهش ترک خدمت، افزایش رضایت شغلی، کاهش هزینه های ناشی از جایگزین نمودن نیروی انسانی جدید و بهبود جو یادگیری، ایجاد می گردد.
نتیجه گیری
شواهد بیانگر حمایت از مزیت ها و منافع کاربرد نردبان شغلی در پرستاری است. اکثر نتایج این مقالات صرفا به یک یا دو پیامد به مانند رضایت شغلی و تمایل به ماندگاری پرستاران در محیط بالینی اشاره داشتند. پیشنهاد می شود با انجام پژوهش های بیشتر، برآیندهای اجرای این برنامه مورد شناسایی قرار گیرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
23 تا 33
لینک کوتاه:
magiran.com/p1406373 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!