تاثیر آموزش شغلی بدو خدمت بر آگاهی و نگرش کارکنان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

پیام:
چکیده:
زمینه
هرکس در بدو ورود خود به سازمان نیاز به آموزشهای تخصصی مرتبط با وظایف شغلی خود دارد. در غیر این صورت موجب لطمه زدن به کار، فعالیت و رفتار فرد میشود.
هدف
نظر به اهمیت دوره های آموزشی بدو خدمت، هدف از مطالعه حاضر، تاثیر آموزش شغلی بدو خدمت بر آگاهی و نگرش کارکنان حوزهی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی سالهای 55 تا 20 شمسی میباشد.
روش ها
پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی و کاربردی است که بر روی کلیهی کارکنان تازه وارد حوزهی معاونت بهداشتی که مجموعا 217 نفر بودند، انجام پذیرفت. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود که پیش و پس از برگزاری دورهی آموزشی به آزمودنی ها داده شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استباطی و به کارگیری نرم افزار EXCEL و 00 SPSS تحلیل شد. 9 دوره، تعداد نیروهای / 05 محاسبه شد، تعداد دوره های آموزشی 0 / 50 و ارتقاء 2 / 51، پس آزمون 99 /
یافته ها
میانگین نمرات پیش آزمون 55 آموزش دیده 22 نفر و تعداد واحدهای مجری سالیانه 09 دوره بود. بیشترین پیش آزمون مربوط به واحد انبار دارو در سال 21 شمسی، کمترین نمرهی پیش آزمون مربوط به واحد آمار در سال 20 شمسی، بیشترین نمرهی پس آزمون مربوط به واحد بهداشت روان در سال 20 شمسی، کمترین پس آزمون مربوط به واحد آموزش سلامت در سال 50 شمسی، بیشترین ارتقاء مربوط به واحد بهداشت مدارس در سال 20 شمسی، کمترین ارتقاء مربوط به واحدهای آموزش سلامت در سال 50 شمسی بود.
نتیجه گیری
آموزش بدو خدمت در صورت اجرای صحیح، تاثیر به سزایی در افزایش مهارتهای شغلی کارکنان تازه وارد سازمان های مختلف دارد، لذا توجه خاص سیاستگذاران به آن و لزوم بازنگری سالیانهی آن همگام با نیازهای شغلی جدید شاغلین، سبب ارتقاء کیفیت ارائهی خدمات و رضایت کارکنان خواهد شد.
زبان:
فارسی
صفحات:
23 تا 63
لینک کوتاه:
magiran.com/p1427167 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!