اولویت بندی شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان با هدف توسعه سرمایه های ذهنی با رویکرد FAHP-FTOPSIS

چکیده:
سرمایه ذهنی متشکل از سرمایه انسانی، سازمانی و ارتباطی، در مطالعات استراتژیک مدیریت نقش جدی یافته است و سازمان ها می کوشند تا از مسیر توسعه منبع محور به جایگاه مناسب در عرصه رقابت دست یابند. برای پیاده سازی این هدف، سازمان باید شیوه های کارکردی خود را مطابق با استراتژی های مربوطه اصلاح نمایدکه در این راستا، مدیریت عملکرد نیروی انسانی نقشی محوری در موفقیت و یا شکست سازمان ایفا می کند.
در این مقاله پس از ارائه چارچوب سلسله مراتبی فازی، عوامل موثر در توسعه سرمایه ذهنی، شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان در شهرداری استان آذربایجان شرقی توسط فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی وزن دهی شده است. این مطالعه از نوع تحلیلی – توصیفی بوده و اطلاعات لازم از طریق مطالعات کتابخانه ای، مصاحبه و پرسشنامه بدست آمده است. جامعه آماری تحقیق، متخصصین دانشگاهی، معاونین و کارشناسان منابع انسانی شهرداری استان آذربایجان شرقی آشنا با سیستم های ارزیابی عملکرد بوده که نمونه انتخابی شامل 15 نفر (نمونه در دسترس و واجد شرایط) بوده است.
یافته های تحقیق نشان می دهد شاخص توانایی انجام وظایف و دانش بروز، بیشترین اهمیت را در توسعه سرمایه انسانی، ارتباط مناسب با همکاران بیشترین اهمیت را در توسعه سرمایه سازمانی و شاخص رفتار و ارتباط مناسب با ارباب رجوع، بیشترین اهمیت را در توسعه سرمایه ارتباطی شهرداری استان آ. غ دارد. از دیگر نتایج این تحقیق این بود که مهمترین زیر مجموعه سرمایه ذهنی، انگیزه است که رفتار و ارتباط مناسب با همکاران بیشترین تاثیر را در افزایش آن دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
193
لینک کوتاه:
magiran.com/p1427523 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!