روش های کنترل درد از طریق انحراف فکر در کودکان سن مدرسه

پیام:
چکیده:
مقدمه
حافظه کودکان در مورد تجارب دردناک، می تواند واکنش های آنها را در مواجه با وقایع مشابه تحت تاثیر قرار دهد. در کودکان با سنین کمتر، خاطره منفی، ایجاد ادراک منفی از مراقبت های بالینی می نماید. انحراف فکر، یک تکنیک کنترل درد می باشد که در کاهش درد و تنش های رفتاری در کودکانی که متحمل رویه های تهاجمی درمانی و مراقبتی می شود، موثر واقع شده است. هدف از این مطالعه، مروری بر روش های انحراف فکر برای کاهش درد در کودکان سن مدرسه می باشد.
روش
این مطالعه با مرور منابع منتشر شده و در دسترس داخلی و خارجی در فاصله سال های 2000 تا 2014، در پایگا ه های اطلاعاتی ProQuest، Scopus، PubMed، Elsevier، SID و Iran Medex انجام شد. از بین مقالات متعدد به دست آمده، 8 مقاله مروری و مداخله ای برای کنترل درد در کودکان، انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند.
یافته ها
در مطالعات مختلف، نقش چندین روش مثل هیپنوتیزم، انحراف فکر، افکار و تصورات هدایت شده در کاهش درد در کودکان به کار گرفته شده و یا بر آنها تاکید گردیده است. در این میان روش انحراف فکر رایج ترین روش مورد استفاده برای رویه های دردناکی است که مدت کوتاهی به طول می انجامد. بنابراین از مداخلاتی که برای کاهش احساس درد در کودکان به کار گرفته می شود انحراف فکر با بکارگیری حواس پنج گانه است که علاوه بر درد، تنش حاصل از رویه درمانی را نیز کاهش می دهد. روش های انحراف فکر مثل استفاده از عینک های سه بعدی فضای مجازی به اندازه روش های دارویی موثر و حتی بهتر است.
نتیجه گیری
در مجموع انحراف فکر با استفاده از فضای مجازی سبب تعدیل درد، ترس و اضطراب در کودکان شده که منجر به کاهش مقاومت آنها در برابر انجام رویه ها می گردد. به همین خاطر پرستار نیز می تواند رویه را راحت تر و با سرعت بیشتری انجام دهد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
71
لینک کوتاه:
magiran.com/p1445528 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!