مقایسه اثر رژیم های سفید کننده کاربامید پراکساید بر ریز سختی کامپوزیت Z250

پیام:
چکیده:
مقدمه
محصولات سفیدکننده با مکانیسم اکسیدکنندگی می توانند بر روی مواد ترمیمی موجود در حفره دهان اثرات جانبی داشته باشند. با توجه به اینکه مواد سفیدکننده در غلظت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، هدف از این مطالعه مقایسه اثرغلظت های مختلف کاربامید پراکساید بر ریزسختی کامپوزیت میکروهیبرید Z250 است.
روش بررسی
در این مطالعه آزمایشگاهی 32 نمونه از کامپوزیت میکروهیبرید Z250 ساخته شد. نمونه ها به طور تصادفی به چهار زیر گروه تقسیم شدند(n=8). گروه اول: در کاربامید پراکساید 10% برای 4 ساعت در روز به مدت دو هفته. گروه دوم: در کاربامید پراکساید 16% برای سه ساعت در روز به مدت دو هفته. گروه سوم: در کاربامید پراکساید 22% برای یک ساعت در روز به مدت دو هفته بلیچ شدند. گروه چهارم: نمونه ها در آب مقطر c◦ 37 برای دو هفته نگهداری شدند(گروه کنترل). سختی نمونه ها قبل و بعد از بلیچینگ با استفاده از Vickers hardness testing machine اندازه گیری شد و با آزمون های آماری مناسب آنالیز شدند.
نتایج
در این مطالعه استفاده از عامل بلیچینگ به طور معنی داری سبب کاهش سختی کامپوزیت در گروه های بلیچینگ نسبت به گروه کنترل شد. اما غلظت کاربامید پراکساید اثر معنی داری روی میزان سختی نداشت(p>0.13).
نتیجه گیری
درمان بلیچینگ سبب کاهش ریزسختی کامپوزیت Z250 می شود و غلظت های مختلف کاربامید پراکساید به یک اندازه ریز سختی Z250 را کاهش می دهند.
زبان:
فارسی
صفحات:
799 تا 805
لینک کوتاه:
magiran.com/p1465473 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!