انسان معنوی اساس سازمان های نوین

چکیده:
این خداوند است که روشنایی ستارگان را برای راهنمایی بشر در تیرگی های شب و تاریکی های دریا فراهم می نماید و این نشانه های گسترده برای دانایان و صاحبان فکر است.
سازمان بمنزله موجود زنده و انسان معنوی اساس سازمان های نوین در حیطه سازمانی نیز، امروزه بقا یا زوال سازمان های پیشرو به نحوه انطباق مستمر آنان با تغییرات محیطی گسترده ای بستگی دارد که عملا«مدیریت برنامه ریزی شده قطعی دراز مدت بر آنها بدلیل تلاطمات و چالش های متعدد و الزام بر نوآوری،و محدودیت زمان کارسازی ندارد. بنابراین تمرکز و سرمایه گذاری دراز مدت در سازمانها بر روی رشد و توسعه انسانها بعنوان انسان معنوی مبنای بقا و حرکت آنان را در چهار چوب مدلهای جدید مدیریت تغییرکه براساس نظامهای اثر بخش و نوین خلاقیت و نوآوری جهت حضور شایسته در بازارهای متنوع، متلاطم و متغیر، ساختار دهی و مهندسی مجدد شده اند، فراهم می سازد. در این راستا شالوده اصلی طراحی و استقرار سازمان های نوین، سرمایه های انسانی ارزشمندی هستند که در قالب گروه های تخصصی، سامان یافته و «سازمان را بمنزله موجود زنده» در تمامی تلاطمات یاری نموده و نه تنها نگران تغییر نیستند بلکه خود، مدیریت بر تغییر و ایجاد چالش های ذهنی و فکری را عهده دار بوده و در قالب سازمان های فراگیر نسبت به تبادل دائمی دانش و مشارکت گسترده سازمانی و ایجاد ارزش افزوده اقدام می نمایند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
29
لینک کوتاه:
magiran.com/p1498625 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!