بررسی سبک های مذاکره کادر پرستاری بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فجر شهر تهران

چکیده:
مقدمه
مذکره به عنوان ابزار برقراری توافق بین افراد نقش عمده ای در تحقق اهداف سازمانی ایفا می نماید. در این میان کادر پرستاری به دلیل ویژگی های خاص محیط سازمانی و موقعیت شغلی خود نیز به طور ویژه ای به مهارت های مذاکره ای بسیار بالایی نیازمند می باشند.
هدف
هدف این مطالعه بررسی سبک های مذاکره کادر پرستاری بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فجر شهر تهران می باشد .
مواد و روش ها
این پژوهش در قالب یک طرح توصیفی بر روی 136 نفر از پرستارانی که در زمان انجام پژوهش در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فجر شهر تهران مشغول به کار بودند با نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم انجام شد . ابزار جمع آوری اطلاعات نیز پرسشنامه سبک های مذاکره پیره بوده است.
یافته ها
نتایج حاکی از آن است که میزان بهره گیری کادر پرستاری بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فجر شهر تهران از سبک های مذاکره هنجاری، تحلیلی و واقع گرایی در حد بالا و میزان بهره گیری کادر پرستاری بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فجر شهر تهران از سبک مذاکره شهودی در حد متوسط بوده است. میزان بهره گیری کادر پرستاری بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فجر شهر تهران از سبک های مذاکره هنجاری، تحلیلی و واقع گرایی در مقایسه باسبک مذاکره شهودی بیشتر بوده است. در بعد متغیر های تعدیل کننده نیز نتایج بیانگر معناداری تفاوت در سطوح مختلف متغیر های نوع همکاری، سابقه خدمت و سطح تحصیلات می باشد.
نتیجه گیری
موقعیت شغلی و جایگاه ویژه کادر پرستاری ضمن ت اکید بر اهمیت و جایگاه مهارت های مذاکره در فرایند حرفه ای این شغل ایجاب می کند که کادر پرستاری از یک طرف در مواجهه با مسائل سازمانی و ازطر فدیگر در برخورد با ارباب رجوع بیشتر از سبک های مذاکره هنجاری، تحلیلی و واق عگرایی در مقایسه با سبک مذاکره شهودی بهره بگیرد.
کلیدواژگان:

سبک، مذاکره، پرستاری

زبان:
فارسی
صفحات:
23 تا 34
لینک کوتاه:
magiran.com/p1514096 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!