مروری بر نئوپلاسم پستان در زنان

چکیده:
مقدمه
سرطان سینه، رشد مهار نشدی سلول های غیر طبیعی است که در نواحی مختلف سینه ایجاد می شود. تحقیق در زمینه علل سرطان پستان مهم می باشد زیرا با یافتن آن ها هم درمان و هم پیشگیری ممکن می گردد که منجر به شناسایی زنان در معرض خطر و استراتژی های پیشگیری و غربالگری برای کشف زودرس بیماری می گردد. در این نوشتار سعی گردیده تا عوامل خطرسازی که منجر به ایجاد این سرطان شایع می گردد مورد بررسی و راهکارهای مختص هر یک از عوامل مورد تبیین و تشریح قرار گیرد.
روش های مرور مطالعات: این مقاله به صورت مروری تنظیم شده است که در آن با استفاده از مقاله های علمی-پژوهشی، اطلاعات موتور جستجویGoogle Scholar هم چنین پایگاه اطلاعاتی سرطان ncii و کتاب های موجود در این زمینه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
یافته ها
پژوهشگران شواهد بیشتری را درباره ارتباط بین برخی مواد شیمیایی مورد استفاده در محیط خانه و سرطان سینه ارائه کرده اند. اگرچه شواهد قطعی برای اثبات نقش برخی مواد شیمایی خاص در افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه وجود ندارد، اما دلایل بسیاری نیز برای افزایش نگرانی ها در این زمینه وجود دارند، که در این مقاله به این عوامل به تفصیل خواهیم پرداخت.
بحث و نتیجه گیری
به زنان در معرض خطر ، ممکن است پستان برداری پیشگیرانه به عنوان راهی برای کاهش خطر این بیماری توصیه شود که البته عوارض حاصل از آن نیز مورد انتقاد است. در مورد این بیماری جلوگیری یا تشخیص اولیه بهتر و موثرتر از درمان است. به طور ویژه در کسانی که دارای سابقه خانوادگی یا سبک زندگیشان به گونه ای است که آن ها را بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار می دهد، باید معاینات و آزمایشات لازم را به صورت مرتب انجام دهند، تا این بیماری در مراحل ابتدایی درمان شوند.
زبان:
فارسی
صفحات:
47 تا 55
لینک کوتاه:
magiran.com/p1514254 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!