تاثیر تغییرات عدم اطمینان، سود غیرمنتظره هر سهم، اخبار خوب و بد پیش بینی سود هر سهم در شرایط مختلف اقتصادی بر ریسک سرمایه گذاری

چکیده:
سرمایه گذاری به عنوان یک تصمیم مالی همواره دارای دو مولفه ریسک و بازدهی بوده که مبادله این دو ترکیب های گوناگون سرمایه گذاری را عرضه می نماید. بنابراین هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر تغییرات عدم اطمینان، سود غیر منتظره هر سهم، اخبار خوب و بد پیش بینی سود هر سهم در شرایط مختلف اقتصادی بر ریسک سرمایه گذاری است. دوره زمانی پژوهش 1388 تا 1392 و نمونه آماری مشتمل بر 108 شرکت بوده که تعداد 324 داده- سال می باشد. برای بررسی فرضیه ها از رگرسیون خطی و ضریب همبستگی و جهت تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از نرم افزار Eviews نسخه 7 استفاده شده است، یافته های پژوهش حاکی از این است که میان تغییرات عدم اطمینان موجود در بازار سهام در شرایط رونق اقتصادی و ریسک سرمایه گذاری در حالت کلی رابطه معناداری وجود دارد که این رابطه در شرایط رکود اقتصادی معنادار نمی باشد. در شرایط رونق و رکود اقتصادی با افزایش سود غیرمنتظره هر سهم، ریسک سرمایه گذاری کاهش یافته و در شرایط رونق و رکود اقتصادی افزایش اخبار خوب باعث کاهش ریسک سرمایه گذاری و در شرایط رونق و رکود اقتصادی افزایش اخبار بد پیش بینی سود هر سهم باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
55 تا 76
لینک کوتاه:
magiran.com/p1549496 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!