زیر سیستم های نظام سلامت ایثارگران

پیام:
چکیده:
مقدمه
با توجه به کارایی و اثربخشی نظام سلامت ایثارگران جهت ارتقاء سطح سلامت آنان، پژوهش حاضر با هدف تبیین زیرسیستم های نظام سلامت ایثارگران اجرا شد.
روش کار
با استفاده از یک مطالعه ی توصیفی- پیمایشی به تبیین زیرسیستم های نظام سلامت ایثارگران پرداخته شد. جامعه آماری این پژوهش شامل صاحب نظران حوزه سیاست گذاری و مدیریت در بخش های مختلف قانون گذاری و اجرا در حوزه نظام سلامت کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیریت خدمات سلامت نیروهای مسلح و انجمن های صنفی و تخصصی جانبازان بود. با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی هدفمند تعداد 247 نفر جهت شرکت در این بررسی انتخاب شدند. از روش کتابخانه ای برای تبیین مقیاس ها استفاده شد و اطلاعات با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شدند.
یافته ها
نتایج حاصل از آزمون t حاکی از نامطلوب بودن وضع موجود می باشد. همچنین با توجه به میزان آزمون t هر مقیاس ، زیرسیستم های با اهمیت به ترتیب تبیین و طبق مدل مفهومی معرفی شدند.
نتیجه گیری
یافته های این پژوهش بیانگر آن است که زیرسیستم های نظام سلامت ایثارگران نیاز به بازنگری و باز مهندسی دارد. مدل پیشنهادی در این پژوهش شامل، زیرسیستم های تحقیق و پژوهش، ارزیابی عملکرد و پایش سلامت، توسعه اطلاعات و فناوری پزشکی و تامین آموزش منابع انسانی در نظام سلامت ایثارگران و راهبرد تقویت در این زیرسیستم ها می باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
59 تا 66
لینک کوتاه:
magiran.com/p1550708 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!