ارتباط سطوح ویتامین دی خون زنان باردار با برخی پیامدهای بارداری: یک مقاله مروری

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
کمبود ویتامین دی در طی بارداری و در حین زایمان امری شایع است. یافته های اخیر نشان میدهد که کمبود ویتامین دی مادر با برخی پیامدهای سوء بارداری مرتبط است. این مطالعه به منظور تعیین ارتباط بین سطوح پایین ویتامین دی سرم مادر با برخی پیامدهای سوء بارداری نظیر: پره اکلامپسی، دیابت بارداری، واژینوز باکتریال و عمل سزارین طراحی شده است.
مواد و روش ها
مطالعه حاضر یک مطالعه مروری است که با استفاده از مطالعات مشاهدهای )مطالعات توصیفی و تحلیلی( انگلیسی زبان با متن کامل که در ده سال اخیر ) 2014-2000 ( به انجام رسیده و در پایگاه هایی نظیر: PubMed، Scopus، Google Scholar، Iranmedex، Science Direct، SID ایندکس شده است به انجام رسید.
نتایج
25 مقاله استخراج شده از 168 مطالعه در رابطه با D (OH) 25 و پیامدهای سوء بارداری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که سطوح پایین سرمی D (OH) 25 در بارداری عامل خطری برای ابتلا به پره اکلامپسی، واژینوز باکتریال و عمل سزارین است که در رابطه با پره اکلامپسی این توافق در سه ماهه دوم و سوم متمرکز است ولی در رابطه با احتمال خطر ابتلا به دیابت بارداری در کل مطالعات توافق یکسانی دیده نمیشود.
نتیجه گیری
برخی پیامدهای بارداری ممکن است با سطوح پایین سرمی D (OH) 25 مادر مرتبط باشد، بنابراین انجام مطالعات بیشتر از قبیل کارآزمایی های بالینی به منظور بررسی تاثیر مکمل یاری و غربالگری بر پیامدهای مادری و نوزادی مورد نیاز است.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 18
لینک کوتاه:
magiran.com/p1551910 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!