بررسی ارتباط بین قدرت و استرین همسترینگ در ورزشکاران: مروری سیستماتیک و متاآنالیز بر مطالعات گذشته

چکیده:
سابقه و هدف
هدف از مطالعه حاضر مرور سیستماتیک ارتباط بین قدرت و استرین همسترینگ در ورزشکاران با و بدون استرین همسترینگ می باشد. با توجه به شیوع بالای استرین همسترینگ در ورزشکاران و احتمال برگشت پذیری آن و نیز اهمیت این آسیب در دنیای ورزش برای ورزشکاران و لیگ های ورزشی از جهت اتلاف هزینه و زمان، بررسی علت و یافتن راه حل برای پیشگیری و درمان این آسیب بسیار حائز اهمیت می باشد. از این جهت، بررسی قدرت عضلانی که یکی از دلایل ایجاد استرین می باشد می تواند در این مسیر مفید و ضروری واقع شود.
مواد و روش ها
جستجوی مطالعات منتشر شده در سایت های Elsevier، Science Direct، ProQuest، Google Scholar، PubMed با کلمات کلیدی ورزشکار، استرین همسترینگ، عدم هماهنگی عضلانی، الکترومیوگرافی، ایزوکینتیک انجام شد.
یافته ها
در روند جستجو 380 مقاله به دست آمد از این تعداد 160 مقاله تکراری بودند، 150 مقاله بر اساس عنوان و چکیده حذف شدند و مابقی به طور کامل مورد بررسی قرار گرفتند. در نهایت 14 مقاله انتخاب شدند. 6 مطالعه از 14 مطالعه بر ورزشکاران سالم انجام شد و 8 مطالعه دیگر ورزشکاران مبتلا را بررسی کرده بودند.
استنتاج: نتایج نشان داد که بهم خوردن قدرت عضله همسترینگ یک فاکتور مهم در ایجاد آسیب استرین همسترینگ می باشد و ارزیابی آن در پیش بینی ایجاد استرین همسترینگ در ورزشکاران مفید است و هم چنین به دنبال ایجاد آسیب ضروری می باشد و بر اساس آن می تواند توانبخشی لازم قبل و بعد از ایجاد استرین همسرینگ اعمال گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
235 تا 246
لینک کوتاه:
magiran.com/p1552013 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!