ثروت ملل

نویسنده:
چکیده:
تاکنون در کشور ما، از منظر «تولید» به مساله «حمل و نقل» توجه نشده است. متاسفانه از زاویه فرهنگ حمل و نقل دریایی نیز، به ساختار حمل ونقل و تولید، که «حلقه توزیع» جزیی از آن است، نگاهی علمی، که به شناخت علت و معلولی روابط بین «حمل و نقل دریایی» و «تولید» بپردازد،نداشته ایم. لاجرم طرح مساله برای کارشناسان حمل و نقل و بالطبع، کارشناسان حمل و نقل دریایی، که از زاویه نگاه «تولید» به مجموعه حمل ونقل بپردازند، قدری با احساس عدم نیاز و یا عدم ضرورت روبه رو بوده است. لاجرم، تعقیب اجرایی و عملیاتی کردن موضوع نیز، کم تر موردتوجه واحدهای مدیریتی و مدیریت اجرایی، قرار گرفته است. لذا و درهمین جا، پیشنهاد می شود که سازمان بنادر و کشتیرانی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با همکاری سایر ارگان های دریایی کشور وکارشناسان، نسبت به برگزاری یک همایش ملی در زمینه نقش و اثرآبراهه های بین المللی حمل و نقل دریایی، برتولید و توزیع و مصرف کالا وخدمات اقدام نمایند. در همین زمینه، نسبت به اهمیت وجود آبراهه های ملی کشورمان که در پهنه بین المللی از نقش های اثرگذار برخوردار هستند،تاکید راهبردی ارائه و با هدف پرورش منابع انسانی - تخصصی، تدوین سیاست ها و نگرش ها و تعمیم و توسعه اقتصاد و فرهنگ حمل و نقل دریایی و تکنولوژی وابسته به آن و هم چنین تبیین ساختار حرفه ای وشغلی دریانوردی در ایران، منطبق با ویژگی های بین المللی مشاغل دریایی، کوشش نمایند.
این مقاله، به بررسی آبراهه ها با عنوان سامانه اقتصاد و فرهنگ توجه داشته و با توجه دادن به جریان تاریخی، موضوع را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
50
لینک کوتاه:
magiran.com/p155347 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!