توسعه فعالیت ناوگان دریایی در مدیترانه

چکیده:
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بندر مالت را به عنوان بندرمرکزی خود در مدیترانه انتخاب کرد. این حرکت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بازتاب وسیعی در رسانه های خارجی و داخلی داشت به طوری که روزنامه های ایندیپندنت، بیزنس ویکلی، «تایمز» و «ترید ویندز» در این زمینه اخبار وگزارش های متعددی چاپ و منتشر کردند.
در مراسم راه اندازی این خط کشتیرانی وزیر امور خارجه مالت، آقای مهندس افخمی مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و جمعی ازمسئولان ایران و مالت حضور داشتند که به گفته شاهدان عینی یکی از زیباترین و به یادماندنی ترین مراسمی بود که تاکنون درزمینه حمل و نقل دریایی برگزار شده است. مجمع الجزایر مالت که در فاصله 290 کیلومتری آفریقای شمالی و در مرز میانی دریای مدیترانه قرار گرفته است، دارای جمعیتی برابر با 391 هزار و 415 نفر است. دو جزیره گزنو و کومینو در حاشیه این مجمع الجزایر بدون رشته کوه و رودخانه قرار گرفته است. دولت مالت در سال 1964 میلادی رسما استقلال خود را ازبریتانیا اعلام کرد و هم اکنون حکومت جمهوری در آن حکمفرماست. مردم مالت مذهب کاتولیک مسیحی دارند و به زبان های مالتی، انگلیسی و ایتالیایی صحبت می کنند.
بندر مالت همراه با سواحل و خلیج های کوچک خود در مرکزدریای مدیترانه قرار گرفته و محل تردد قایق هایی است که مسافر و کالا به آن سوی سواحل مدیترانه حمل می نمایند.
اقتصاد مالت به صنعت توریسم و حمل و نقل دریایی وابسته است. به طوری که سالانه حدود 4 میلیارد دلار از طریق گردشگری درآمد ارزی دارد.
به بهانه کسب این موفقیت توسط ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ماهنامه پیام دریا گفت و گویی باکاپیتان رضا گستری مدیر امور کانتینر اروپا و سعید احمدی نسب مدیر امور نمایندگی ها انجام شده که از نظرتان می گذرد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
100
لینک کوتاه:
magiran.com/p155359 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!