مقایسه دو روش کارگذاری لوله بینی-معده با و بدون استفاده از سیم راهنما در جراحی کولسیستکتومی لاپاراسکوپی در بیمارستان امام رضای ارتش

پیام:
چکیده:
هدف
با توجه درخواست مکرر جراحان حین عمل جراحی کوله سیستکتومی لاپاروسکوپیک مبنی بر کار گذاری لوله معده از طریق بینی جهت دکمپرس کردن معده و افزایش فیلد و دید جراح و مشکلات خاصی که حین انجام آن رخ می دهد برآن شدیم تا از طریق مقایسه دو روش کار گذاری بهترین را انتخاب کنیم.
مواد و روش ها
تعداد 40 بیمار با روش تخصیص تصادفی از طریق اعداد زوج و فرد در دو گروه کار گذاری NG Tube با استفاده از و بدون استفاده از Guide Wire تقسیم و سپس متغیرهای مورد در دو گروه با یکدیگر مورد مقایسه قرار گرفتند.
نتایج
دو گروه از نظر متغیرهای دموگرافیک سن وجنس یکسان بودند. همچنین در گروه استفاده از Guide Wire موارد تکرار جهت کارگذاری و موارد خونریزی و موارد رضایت جراح و میزان تولید نبض – فشار کمتر از روش بدون استفاده از Guide Wire بود از طرفی در دو گروه موارد موفقیت در کارگذاری از طریق سوراخ بینی چپ بیشتر از سوراخ بینی راست بود.
بحث و نتیجه گیری
بهتر است در عمل جراحی کوله سیستکتومی لاپاروسکوپیک جهت دکمپرس کردن معده از طریق کارگذاری لوله معده از Guide Wire و از سوراخ بینی چپ استفاده کرد.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
41 تا 45
لینک کوتاه:
magiran.com/p1553700 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!