بررسی تیتر آنتی بادی توکسوکاریازیس در افراد مبتلا به یووئیت

چکیده:
سابقه و هدف
توکسوکاریازیس بیماری زئونوزی است که توسط لارو مرحله دوم کرم توکسوکاراکنیس در انسان ایجاد می شود. بیماری به سه شکل: لارو مهاجر احشایی، لارو مهاجر چشمی و توکسوکاریازیس بدون علامت مشاهده می شود. هدف این مطالعه تعیین تیتر آنتی بادی علیه توکسوکارا در بیماران چشمی مبتلا به یووئیت بود
مواد و روش ها
از 161 بیمار مبتلا به یووئیت مراجعه کننده به بخش چشم پزشکی بیمارستان های آموزشی دانشگاه های تهران نمونه سرم و خون جمع آوری گردید. گسترش خونی بیماران از نظر افزایش تعداد ائوزینوفیل و سرم آن ها از نظر آنتی بادی ضد توکسوکاراکنیس توسط کیت الایزا آزمایش شدند و نمونه های مثبت با انجام آزمایش وسترن بلات مورد تایید قرار گرفتند.
یافته ها
از مجموع 161 بیمار مبتلا به یووئیت،124 نفر مذکر و 37 نفر مونث بودند. تعداد 10 نفر (2/6%) از نظر داشتن آنتی بادی IgG علیه توکسوکاراکنیس مثبت گزارش شدند که 9 نفر آن ها (3/7%) مذکر و 1 نفر آن ها (7/2%) مونث بود. هم چنین تمامی بیماران از لحاظ افزایش ائوزینوفیل، منفی ارزیابی شدند. آزمایش وسترن بلات جهت تایید وجود آنتی بادی اختصاصی ضد توکسوکاراکنیس در سرم بیماران الایزا مثبت نیز به عمل آمد که تعداد 9 نفر (90%) از افراد دارای باند پروتئین KDa 35-24 بودند که مبین آلودگی آنان به توکسوکاراکنیس بود و فقط یک نفر (10%) از نظر این آزمایش منفی ارزیابی شد.
نتیجه گیری
توکسوکاریازیس چشمی در ایران وجود داشت و کودکان بیش تر در معرض ابتلای به آن بودند لذا ضروری است تعیین مقدار آنتی بادی ضد توکسوکارا در این بیماران توسط تست الایزا ارزیابی گردد و در صورت مثبت بودن درمان صورت گیرد
زبان:
فارسی
صفحات:
903 تا 909
لینک کوتاه:
magiran.com/p1554016 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!